וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קרע בעם היהודי": מרתון כינוסים נגד מתווה הגיור

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 21.12.2021 / 11:59

רב העיר צפת ור"י מרכז הרב הגיעו אל הרב הראשי לישראל, הגר"ד לאו, על מנת לדון עמו בפניות שהם מקבלים בנושא מתווה הגיור המוצע על ידי הממשלה. "יש לעשות הכל כדי לדחות את המתווה על הסף", אמר הרב לאו

מרתון כינוסים נגד מתווה הגיור. הרבנות הראשית,
הפגישה אצל הרב לאו/הרבנות הראשית

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת והרב יעקב שפירא, ר"י מרכז הרב הגיעו אתמול (שני) בצהריים אל הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו על מנת להתייעץ ולטכס עצה בנושא מתווה הגיור, המוצע על ידי הממשלה הנוכחית.

הרב הראשי אמר לרבנים כי לעמדתו, המתווה המוצע מהווה "קרע בעם היהודי" ו"יגרום להונאת הגר". לדבריו, "יש לעשות הכל כדי לדחות אותו על הסף". הרבנים הציגו בפני הרב הראשי את תמונת המצב ואת הפניות הרבות שהם מקבלים מרבנים ודיינים בנושא.

מרתון כינוסים נגד מתווה הגיור. הרבנות הראשית,
כנס הדיינים/הרבנות הראשית

על פי עקרונות חוק הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא, כפי שפורסמו על ידי מרכז ליב"ה:

* כל רב יישוב יוכל להקים בית דין לגיור ולמנות את חברי בית הדין.

* רב היישוב יוגדר ראש העדה הדתית המקומית.

* כלל הגיורים שייעשו על ידי רבני ערים יהיו תחת אגף שייקרא "מחוז רבני ערים", כאשר הממונה על ה"מחוז" ימונה על ידי ראש הממשלה ותעודות הגיור יהיו חתומות על ידו.

* הרבנות הראשית תוכל לפסול דיין רק על רקע טוהר המידות ולא על רקע הלכתי.

בנוסף, תוקם ועדת היגוי לענייני גיור בראשות הרב חיים דרוקמן, שגם היא תוכל לקבוע רק את נהלי הדיון בגיור ולא את הכללים ההלכתיים. המתווה גם יסדיר גיור תושבים זרים בישראל.

"המטרה במתווה הגיור של השר כהנא היא לבצע גיור מקל וזאת כדי לגייר 450 אלף גויים. המציאות החדשה תכפה על עם ישראל פילוג וכתיבת ספרי יוחסין ומן הראוי שדווקא בימים אלו - נתחזק באחדות ונפעל לחיבור ולא חלילה להיפך", אמרו בליב"ה.

באופן חריג, חבר מועצת גדולי התורה ראש ישיבת חברון, הגר"ד כהן, הגיע הבוקר לפתיחת כנס הדיינים בבית הדין הרבני בירושלים בהשתתפות נשיא בית הדין הגדול הגר"ד לאו, ראב"דים, אב"דים ועשרות דייני בתי הדין. הנושא המרכזי בכנס הוא מתווה הגיור, המנוגד לעמדת הרבנות הראשית.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • גיור
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully