וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחריד: זה מה שקרה שניות לפני התאונה הקשה

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 23.12.2021 / 7:23

ליאל נמדר מניו יורק נהרגה בתאונת דרכים בגיל 15 בלבד. שניות לפני כן כתבה לחברתה הטובה הודעה מצמררת. העיתונאית סיון רהב מאיר עם הסיפור העצוב

תאונת דרכים. ShutterStock
אלפי אנשים החלו לעשות דברים מיוחדים לעילוי נשמת ליאל דינה בת אפרים/ShutterStock

"בתקופה שבה היינו בשליחות בארצות הברית", מספרת העיתונאית סיון רהב מאיר, "ראיתי עד כמה יש שם יהודים שמחוברים לפה. בתפילות, בתהילים, במעשים טובים שם - שישפיעו לטובה כאן. בכל פעם מחדש הודיעו על תפילה על מישהו "מארץ ישראל". הנה הזדמנות בשבילנו להתחבר רגע לדופק שלהם, ולהשתתף איתם מכאן בצער".

רהב מאיר מפרטת: ליאל נמדר, בת 15 מניו יורק, נהרגה בתאונת דרכים במוצאי שבת. הקהילות בפייב-טאונז ובגרייט-נק אבלות. ליאל הייתה חברה של הבת שלנו. היא למדה בתיכון TAG ובאותו לילה חזרה ממפגש בניו-יורק של בוגרות מחנה הקיץ "שטרנברג", כאשר רכב של נהג שיכור, שוהה בלתי חוקי בארה"ב, התנגש ברכב שבו נסעה עם חברות. ההלוויה שלה התקיימה כאן בירושלים. הקהילה האמריקאית של ירושלים התייצבה בהמוניה בשעת לילה מאוחרת בהר המנוחות, יחד עם מאות צעירים וצעירות שבאו ללמוד כאן לשנה. מאז ההלוויה, במעין מבצע ספונטני, אלפי אנשים החלו לעשות דברים מיוחדים לעילוי נשמת ליאל דינה בת אפרים: החל מחלוקת נרות וחלות לשבת ברחבי ניו יורק ביום שישי, ועד להבדלה המונית לעוברים ולשבים בשכונות יהודיות שם".

שני סיפורים קטנים-גדולים על ליאל מלווים את השבוע הזה, שניהם התרחשו בדקות האחרונות לחייה:
• בסוף המפגש עם חברותיה במוצאי שבת, לפני שהבנות עלו לרכב, החל לרדת גשם. כל הבנות נכנסו פנימה לתוך האולם. רק ליאל משכה שתי חברות החוצה ואמרה להן: "בואו נרקוד בגשם!". זה הווידאו האחרון שלה, רוקדת בגשם עם חברות, שמחה כמו תמיד, מנצלת את הרגע.

• בהודעת הטקסט האחרונה ששלחה, ממש שניות לפני התאונה, היא כתבה לחברה שלה: "תוכלי להזכיר לי להגיד 'שמע ישראל' הערב?". החברות שלה אמרו אחר כך שליאל הרי תמיד זכרה. כנראה שזאת הייתה הדרך שלה להזכיר לחברה הזו להגיד "שמע ישראל" בעצמה, בלי לפגוע בה.

תנחומים להורים אפי ומאיה, ולאחים - נטלי, עמנואל וינון. בשורות טובות מירושלים.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully