וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גנב, פורע חוק": התפנית הדרמטית שהצילה את הנוסע

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 13:18

כפרי תמים עלה לרכבת, רכש כרטיס למחלקה ראשונה אך התיישב בקרון הפשוט ביותר. הוא נתפס על ידי הכרטיסן, שבסופו של דבר מיהר להתנצל. אז מה בדיוק קרה שם? מתוך ספרו החדש של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, שעתיד לראות אור בימים הקרובים

קרון רכבת ריק. ShutterStock
כל הסגולות שאתה מחפש, נמצאות תחת ידך/ShutterStock

אנחנו מחפשים סגולות ודברים שיעמדו איתנו בימים קשים אלו, ימים שהאמת נעדרת ואין כל שמחה של אמת משום דבר, רק מדברי אלוקים חיים. אבל יש לנו בהישג יד סגולה עצומה ומעלה עצומה, אשר אנחנו לא יודעים לנצל אותה כראוי, והיא עניית אמן וכן אמן יהא שמיה רבא מבורך, כך מובא מדברי האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו בספר שעתיד לראות אור בימים הקרובים.

הרב פינטו ממשיך וממשיל משל שמסביר את חשיבות עניית 'אמן יהא שמיא רבה': כבר המשיל ה"חפץ חיים" את עניית אמן לאדם כפרי, אשר פעם ראשונה בחייו היה צריך לצאת ולנסוע מן העיר הגדולה על ידי הרכבת. וכך הכין הכפרי את עצמו באימה וחרדה, לבש את בגדי השבת והחג שלו ויצא ביום המיועד, מוקדם מהזמן שצריך להיות ברכבת, לנסיעה המסוימת שהוא היה צריך.

ובחוסר ידיעתו והבנתו בענייני הרכבת, רכש את הכרטיס היקר ביותר של מחלקה ראשונה. וכך מהתלהבות ומחוסר ידיעה נכנס הוא לקרון הפשוט ביותר, שבו כל אחד תופס כיסא וכל המקדים הרי זה משובח. הלך וישב ליד עוד אדם שגם הוא כפרי, שלא יודע מאומה.

והנה הכפרי מסתכל על הכרטיס שלו ורואה שזה כרטיס שונה משל שכנו, כרטיס צהוב. הראה אותו לשכן, השכן פחד ואמר לו תיזהר, הכרטיס שלך לא טוב, עוד מעט יבוא הכרטיסן וישליך אותך מפה, תתחבא מהר. וכך מיד נכנס בין הכיסאות, מקופל כולו בפחד, באימה ובחרדה.

והנה הכרטיסן עבר ורגלו פגעה באותו כפרי. חמת הכרטיסן בערה בו והתחיל לצעוק על הכפרי; גנב, פורע חוק, תביא לי מיד את הכרטיס ולא - אני מוסר אותך למשטרה. בפחד ואימה וידיים רועדות, הוציא את הכרטיס הצהוב, מקומט כולו ומסר אותו לכרטיסן.

הכרטיסן עמד ואמר לו, מחילה וסליחה. אתה צריך לשבת במחלקה הראשונה ברוב הדר, להתרווח על כיסאות העור, ולא להיות פה זרוק בין הכיסאות.

והנמשל הוא, ממשיך הרב פינטו, יהודי שיש לו זכות של אמן, וזכות של אמן יהא שמיה רבא מברך, והוא לא מבין ולא יודע את מעלתו ומפחד, הוא יושב בין הכיסאות. אבל תדע שהכרטיס שאתה מחזיק, הוא מכניס אותך לעולם שכולו טוב. כל הסגולות שאתה מחפש, נמצאות תחת ידך.

על אותו משקל אנחנו אומרים, אנשים מחפשים סגולות, ברכות, תיקונים. רבנן של כל ישראל זה משה רבנו, והקב"ה מזהיר ואומר "זכרו תורת משה עבדי" כל הסגולות וכל הסודות נמצאים בספר דברים, ואנחנו מתחבאים מפחד מתחת לכיסאות. מי שיש לו את היסודות הנשגבים של אמן יהא שמיה רבא וכן ספר דברים ועוד מצות מיוחדות, יש לו כרטיס כניסה לגן עדן, למקום שכל הנשמות חצובות משם. וכל הדברים האחרים שמצטער ועובר, הם דברים ריקים, שמקטנות הדעת אדם מאבד את עולמו ואת מעמדו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully