וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו מזהיר: "לשחק עם צדקות - זה לשחק עם אש"

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 14:10

לדברי האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו חשוב וראוי להתרים ולגייס כספים לטובת קבורת הנפטרים ובני משפחותיהם, אך אסור ליהנות מהם. השיעור וההסבר המלא - בפנים

בווידאו: הרב פינטו מתריע/יח"צ

מנהיג קהילת 'שובה ישראל' בארץ ובעולם, האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התריע בשיעור שמסר בלוס אנג'לס מפני תעשיית התרומות לטובת משפחות נפטרים.

לדבריו, חשוב וראוי להתרים ולגייס כספים לטובת קבורת הנפטרים ובני משפחותיהם, אך בשום אופן אסור ליהנות מהכספים, אף לא בצורה של לקיחת אחוזים מסך התרומות שגויסו.

לדבריו של הרב פינטו: "התורה אומרת שאדם שמבקש כסף לטובת הנפטר, אסור לעשות בזה כל שימוש מעבר לייעוד הספציפי לשמו גויס הכסף, שכן הנפטר, המתבייש שנזקקים לאסוף עבורו, מקפיד שלא ייקחו כסף לשום מקום".

הרב פינטו הוסיף: "לפעמים אנו נתקלים בהתרמות לטובת אלמנה ויתומים, אם אתה לוקח כסף לדברים אחרים - אין לך מושג איזה אש אתה מצית".

בדבריו תקף את תעשיית כספי הצדקות על ידי גופים גדולים שהופכים ל'רווחיים' על גב הייעוד האמיתי לשמו נתקן הכסף.

"בישיבה אירעו אסונות", הוסיף האדמו"ר הרב פינטו, "והיו שהציעו לגייס כספים. אמרתי שאפשר לגייס כספים רק לטובת האלמנה והילדים. לא לגרוע אחוזים. זה אש. הכל חייב ללכת לנפטר, לאלמנה ולילדיו. צריך להיזהר בצדקות זהירות גדולה מאד", אמר.

לדבריו של האדמו"ר: "היום עושים מסחר מכל הצדקות האלה. עושים הסכמים. צדקה זה דבר מסוכן. כסף זה דמים. זה הדם של האדם. אדם נתן לך כסף - הוא הוריד מהאוכל שלו כי הוא הלך בתמימות כדי לעשות מצוות צדקה".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully