וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לשמר את רגעי האמת": זה ההבדל בין צדיק לרשע

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.1.2022 / 15:17

כמה פעמים אנחנו מקבלים החלטות טובות, אבל לא מצליחים ליישם אותן? סיון רהב מאיר מנסה להסביר: "שלא נהיה פרעה, אלא נצליח להחליט, וגם ליישם"

אדם איש מתלבט הולך. ShutterStock
"נקודת ההבדל בין צדיק לרשע אינה בכך שאחד מתחרט והשני לא"/ShutterStock

אינספור פעמים אנחנו מקבלים החלטות טובות, אבל לא מצליחים ליישם, כתבה העיתונאית סיון רהב מאיר. לדבריה, אנחנו מתחרטים על התנהגות מסוימת, אבל לא מצליחים להפסיק אותה. שימו לב לעיקרון עמוק שעליו כותב הרב אביגדור נבנצל. בפרשה, פרעה הרשע הרי מבקש בכל פעם להפסיק את עשר המכות, ומבטיח להתנהג אחרת ולשחרר את עם ישראל, אבל רגע אחר כך מתעלם מכך וממשיך כרגיל.

מתברר שזו נקודה יסודית מאוד בחיינו: "נקודת ההבדל בין צדיק לרשע אינה בכך שאחד מתחרט והשני לא. שניהם מתחרטים. גם לפרעה היו מחשבות טובות של שיפור, כמו לכולנו. עיקר ההבדל הוא ביישום של אותן מחשבות טובות בחיי המעשה. כשעולה לנו מחשבה טובה - יש להתכונן מיד למערכה העיקרית שתתחיל מחר בבוקר, כאשר רושם הדברים יפוג באופן טבעי. לחשוב איך להפוך את החלטות הלב להחלטות נצחיות. העניין אינו ההחלטה הטובה, אלא היישום היומיומי, המעשי, העקבי, של ההחלטות הטובות. ההבדל בין צדיק לרשע הוא במרחק שבין התעוררות אחת לשנייה. אצל הרשע - קיים חלל גדול ביניהן. כל הרהור תשובה חולף ביעף, ועד להרהור הבא - הוא הולך בשרירות לבו. ואילו הצדיק רוצה ליצור קביעות ואורך ימים להתעוררות הלב, הוא מושך את ההשפעה על פני זמן רב ככל שניתן. הוא רוצה 'לתפוס' את ההברקות ולאמץ אותן אל הלב, לשמר את רגעי האמת".

"שלא נהיה פרעה, אלא נצליח להחליט, וגם ליישם. שבוע טוב", סיכמה רהב מאיר.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully