וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להיזהר ולהקפיד": שימו לב ליד מי ילדכם מסתובב

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.1.2022 / 9:18

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מסביר שאדם צריך להקפיד על חינוך ילדיו כדי שיהיו בחברה טובה ושלא ילמדו ממעשים לא הגונים: "חינוך הילדים זה אחד הדברים החשובים שיש"

הרב פינטו. YP Photography,
"בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ נֵלֵךְ בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵנוּ בְּצֹאנֵנוּ וּבִבְקָרֵנוּ נֵלֵךְ כִּי חַג ה' לָנוּ"/YP Photography

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת בא, שבה התורה מספרת לנו על תחילת גאולת ישראל ממצרים ועל דרישת משה ואהרון מפרעה - "בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ נֵלֵךְ בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵנוּ בְּצֹאנֵנוּ וּבִבְקָרֵנוּ נֵלֵךְ כִּי חַג ה' לָנוּ".

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל" בארץ ובעולם, מסביר כי למדים מהפרשה שהאדם צריך להקפיד על חינוך ילדיו שיהיו בחברה טובה ושלא ילמדו ממעשים לא הגונים.

הרב פינטו - הנחת תפילין במנהטן. שובה ישראל,
שהילדים שלו לא ילכו ליד ילדים מקולקלים/שובה ישראל

הרב פינטו הרחיב ואמר:

האדם צריך להשתדל בכל כוחו על חינוך הילדים, חינוך הילדים זה אחד הדברים החשובים שיש. אדם שח"ו לא משקיע בחינוך הילדים זה חורבן גדול לדורי דורות, וכך אנו אומרים בהגדה של פסח "ואת עמלנו אלו הבנים" העמל של האדם איפה שהוא צריך לשים את כל כוחו זה בחינוך הילדים. אם נסתכל בפרשת השבוע נראה דבר של פלא גדול, משה רבנו אומר לפרעה "בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ נֵלֵךְ בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵנוּ בְּצֹאנֵנוּ וּבִבְקָרֵנוּ נֵלֵךְ כִּי חַג ה' לָנוּ".

צריך להקשות הרי כל מילה שכתובה בתורה היא מדוייקת ביותר ויש בה לימוד גדול, משה רבנו אומר "בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ נֵלֵךְ בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵנוּ" והסדר בפסוק הוא לא סדר נכון, היה צריך לומר "בבננו בנערנו ובבנותינו" למה משה רבנו מזכיר קודם את הנערים ולידם את הזקנים ורק אח"כ את הבנים והבנות?

אלא אולי אפשר לפרש כך, חז"ל אומרים לנו "וַחֲמֻשִׁים עָלוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם" (שמות יג, יח) על כל אחד שיצא ממצרים מתו חמישה יהודים, ואלו שמתו היו יהודים שלא הלכו בדרך השם. אם כך היו הרבה נערים יתומים שההורים שלהם מתו כי לא הלכו בדרך השם, והם היו נערים מלשון עושים מעשי נערות כי היו לא כ"כ מחונכים ולא הולכים בדרך השם. לכן משה אומר לפרעה "בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ" הנערים המקולקלים ילכו ליד הזקנים שיחנכו אותם וילמדו אותם איך להתנהג, ישמרו עליהם שלא יהיו לבד, ולא ילכו ליד הבנים והבנות כדי שלא ילמדו מהנערים ויתקלקלו.

לסיום אמר הרב פינטו כי לכן צריך לדעת יסוד גדול, האדם צריך להקפיד ולהיזהר באיזו חברה הילדים שלו נמצאים, ליד מי הם הולכים. שהילדים שלו לא ילכו ליד ילדים מקולקלים, שלא הולכים בדרך השם, כי כל מה שהילדים שלו רואים זה מה שהם עושים. בִּנְעָרֵינוּ וּבִזְקֵנֵינוּ הנערים צריכים ללכת ליד הזקנים שיחנכו אותם ויתנהגו איתם בדרך להחזיר אותם למוטב, אח"כ בְּבָנֵינוּ וּבִבְנוֹתֵנוּ שלא יתערבבו עם הילדים המקולקלים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully