וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובבי"ם: בסערט ויז'ניץ עשו תענית דיבור, ב"שובה ישראל" לבשו שק

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 9.1.2022 / 11:56

בזמן שבסערט ויז'ניץ חדלו לחלוטין מלדבר דברי חולין, בקהילת "שובה ישראל" בראשות האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו קראו "להקפיד בימים אלו גם על לבישת בגד שק". ההסבר המלא בפנים

אנחנו בעיצומה של תקופת השובבי"ם, המסוגלת לחזרה בתשובה. בחצרות החסידים מקפידים בתקופה זו להתחזק בנושאים שונים, בעיקר סביב הניתוק מההווי החומרי והידבקות בהווי הרוחני.

בחסידות סערט ויז'ניץ שמרכזה בעיר חיפה, ולה חסידים רבים בעולם כולו, הקפידו בשבת האחרונה - פרשת בא לעשות תענית דיבור. כלומר: לחדול לחלוטין מלדבר דברי חולין. החסידים עסקו בשבת בתפילה ובלימוד התורה.

ישנן קהילות מצומצמות שנוהגות לצום בימי שני וחמישי בכל ימי השובב"ים, ומתקיימים מנינים מיוחדים לציבור זה.

בעולם הישיבות מקפידים להרבות בלימוד התורה, מתוך אמונה - שלימוד התורה מזכך את הנפש ומטהר את הנשמה. וכך גם הורו גדולי ישראל שליט"א, להרבות בלימוד התורה בהיכלי הישיבות והכוללים.

יהודים מתפללים מירון. ShutterStock
בתקופת השובבי"ם מקפידים להתחזק בנושאים שונים/ShutterStock

בקהילת "שובה ישראל" בראשות האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, מרבים בימים אלו בזיכוי הרבים. האדמו"ר הרב פינטו מקיים מרתון של שיעורי תורה שמועברים בשידור חי באתרים הנבחרים וברשתות החברתיות.

הבוקר קרא האדמו"ר לתלמידיו להקפיד בימים אלו גם על לבישת בגד שק, כפי שנהוג בקהילת "שובה ישראל".

את רעיון לבישת השק הסביר הרב פינטו: "לעשיו היה כוח על 400 שערים של טומאה ולכן הוא הביא איתו 400 חיילים ללכת ולהילחם עם יעקב אבינו, וזה כנגד 400 שערים של טמאה, ומנגד, יש את ה-400 שקל כסף עובר לסוחר - שאברהם אבינו שילם לעפרון לקנות את מערת המכפלה. אברהם רכש וקנה את ה-400 שערים כדי להגיע למערת המכפילה ששם נמצא הפתח שדרכו עולות כל נשמות ישראל וכל מצווה ומעשה טוב שהאדם עושה, הכל עובר מאותו הפתח".

הרב פינטו המשיך להסביר: "המילה 'שק' היא בגימטריה 400, וזה כנגד ה-400 שערים שמהם מגיעים אל מערת המכפילה. ולכן, מתי שיעקב אבינו שמע ש'טרף טרף יוסף' - הוא לבש שק ואפר, ורבותינו הקדושים אומרים, שיעקב אבינו לימד אותנו את אומנות השק, שבכל פעם שיש צרה, צריך ללבוש שק".

"אם אדם לובש שק לפחות שעה ביום, זה טוב. לשים כל היום זה קשה, ללכת עם שק לפחות שעה ביום. ישנם זמנים מיוחדים שבהם זו זכות גדולה ללבוש שק, למשל בזמן שעושים תיקון חצות ובימי הושבבי"ם", הוסיף הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully