וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקורה כשיהודי נעצר בתאילנד

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 11.1.2022 / 8:43

מנהיגות, הרבי מחב"ד ומה שבניהם: העיתונאית סיון רהב מאיר מונה 3 נקודות לרגל י' בשבט שיחול הערב. הנה הן לפניכם

תייר ישראלי שחוייב בבידוד נמלט מבית המלון בבנגקוק. התקשורת התאילנדית, אתר רשמי
כשיהודי נעצר בתאילנד/אתר רשמי, התקשורת התאילנדית

לרגל י' בשבט שיחול הערב, שבו החל האדמו"ר הרב מנחם מנדל שניאורסון זצ"ל להנהיג את חסידות חב"ד - העיתונאית סיון רהב מאיר מונה 3 נקודות, על מנהיגות והרבי מחב"ד ומה שבניהם.

"אלה ימים שבהם אנחנו שומעים ומשמיעים הרבה ביקורת על המנהיגות הפוליטית. הערב - י' שבט - יש הזדמנות להיזכר שיש עוד סוגים של הנהגה, שמשפיעה לא פחות. הערב לפני 71 שנים הפך הרב מנחם מנדל שניאורסון לרבי מלובביץ', והחל להנהיג את חסידות חב"ד. שלוש מחשבות ליום המיוחד הזה", כתבה רהב ופירטה:

1. מנהיגות - דווקא בעת משבר. הרבי מלובביץ' החל לפעול בשנים קשות ביותר, כשהיהדות הייתה פגועה ומצולקת מהשואה ומהקומוניזם, וכשפליטים רבים נסחפו על ידי התרבות האמריקנית הנוצצת. דווקא מתוך המצוקה הוא החל את המהפכה הגדולה: יהדות שאינה מתגוננת ופסיבית, שלא מנסה רק לשמר את העולם הישן, אלא סוחפת ואקטיבית ומעוררת השראה, כי יש לה מה לומר.

2. מנהיגות - אחריות של כל פרט, לכל פרט. משפט מפורסם קובע כי הרבי מלובביץ' לא רצה ליצור חסידים, אלא מנהיגים. לגרום לכל אחד להפנים שהוא בעצמו שליח, מנהיג, אדם בעל אחריות. אם במרוקו חסר גן יהודי, אם בקולורדו אין מקווה, אם בניו-זילנד צריך אוכל כשר, אם יהודי נעצר בתאילנד - זוהי אחריות שלנו. יש לחוש אכפתיות כלפי כל אחד ואחת, מבוגר וצעיר, רחוק וקרוב. אלה ימים מתאימים לתרגל את התפיסה הזו: אנחנו יכולים להיות שם עבור השכן המאומת או בעל העסק המתוסכל.

3. מנהיגות - קודם כל בבית פנימה. עם כל הכבוד לתיקון העולם, מנהיגות מתחילה בכך שאדם מנהיג את עצמו, ונמדדת קודם כל ביחס שלו למשפחה ולסביבה הכי קרובה. זה קשה, אבל בין עמידה נוספת בתור לבין עוד בידוד מתיש עם הילדים, אנחנו יכולים לבחור לראות עצמנו לא רק כנגררים, נסחבים ומותשים, אלא גם כמנהיגים.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully