וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שמחה של אמת": הסגולה הגדולה של ט"ו בשבט

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 16.1.2022 / 9:03

לכבוד חג האילנות, הסביר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו את חשיבותן של "ברכות הנהנין": "אילו האדם היה יודע, כמה תיקון וכמה הצלה הוא מציל בעולם, בכח ברכות הנהנין, היה האדם מגיע לשמחה של אמת"

ט"ו בשבט פירות יבשים. ShutterStock
"הכוח של הברכות הללו ועוד ביום ט"ו בשבט - הוא עצום ביותר"/ShutterStock

מחר יחול ט"ו בשבט, שהוא ראש השנה לאילנות. ביום זה נוהגים לאכול מפירות ארץ ישראל ולברך עליהם ברכה לפני האכילה ולאחריה. לברכות הללו קוראים "ברכות הנהנין".

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל" בארץ ובעולם הסביר בשיעורו את הכוח הגדול של ברכות הנהנין, לדבריו, "הכוח של הברכות הללו ועוד ביום ט"ו בשבט - הוא עצום ביותר".

הרב פינטו הסביר כי "הנה רבנו המהרח"ו זצוק"ל, כתב בשם רבו, רבנו האר"י הקדוש זצוק"ל (שער רוח הקודש דף יא ושער הגלגולים נא), כי עיקר השגת האדם אל רוח הקודש, תלויה על ידי כוונת האדם וזהירות בכל ברכת הנהנין. לפי שעל ידם מתבטל כח אותם הקליפות הנאחזות במאכלים החומרים, ומתדבקים בהם באדם האוכל אותם. ועל ידי הברכות שעליהם הנאמרות בכונה, הוא מסיר מהם הקליפות ההם, ומזכך החומר שלו ונעשה זך ומוכן לקבל קדושה, והזהירני מאוד בזה".

"ולכן ביום קדוש זה", המשיך הרב פינטו, "נשתדל לקבל על עצמנו ביותר להקפיד בברכת הנהנין. אילו האדם היה יודע, כמה תיקון וכמה הצלה הוא מציל בעולם, בכח ברכות הנהנין, היה האדם מגיע לשמחה של אמת. כי תיקון הברכות הוא גדול, וזכוך הנפש עצום", הוסיף.

"עוד מובא בשער המצוות (פרשת עקב) וזה לשונו, ודע כי צריך האדם להיזהר בתכלית בברכות הנהנין, כי גוף האדם נהנה מהם ומתקדש בברכות אלו. וכמ"ש "ותורתך בתוך מעי" (תהילים מ ט) וגורם שפע עליון באדם. ונקבל על עצמנו ביותר מצווה רמה זו, וה' יתן הטוב", אמר האדמו"ר לסיום.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully