וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קואצ'ינג מהתורה: אל תנסו להיות טובים עם כולם

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 17.1.2022 / 13:23

בשנים האחרונות תעשיית הייעוץ והקואצ'ינג הפכה לפופולארית, אך למעשה הכל טמון בתורה הקדושה, שמלאה בחכמה ותבונה. הרב פינטו מסביר

בווידאו: הרב פינטו/יח"צ

תעשיית הייעוץ והקואצ'ינג - הפכה לפופולארית בשנים האחרונות. כולם מבקשים לשפר יכולות והישגים בתחומי החיים. אנחנו יודעים שהכל טמון בתורה הקדושה, שמלאה בחכמה ותבונה.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל", הביא בשיעורו את דברי הגמרא שאומרת שרבי עקיבא היה "צניע ומעלי" - כלומר, צנוע ומעולה, שכל מה שעשה היה מושלם. הרב פינטו הסביר כי "הרבה פעמים אנשים עושים הרבה דברים - אבל לא בצורה מושלמת, אין להם קו אחד. הם קופצים מפה לשם, אדם בחיים צריך קו ולא להיגרר אחרי כל דבר. עדיף להיות אדם פשוט ולהתמיד בקו אחד מאשר להתפזר ולהישאר ללא כלום".

"אמרנו פעם", סיפר האדמו"ר, "באחד הימים הקשים שהיו לנו בחיים, ש'יותר טוב לחיות חצי מחיים על הרגלים מאשר לחיות חיים שלימים על הברכיים', אדם צריך להיות מאוד ברור בחיים ולבנות קיר בין עניין לעניין. אדם שהחיים שלו מעורבבים והוא רוצה לרצות ולהיות טוב עם כולם ולהיות פוליטיקאי עם כולם - בסוף אותו אדם יאבד את הכל. אדם שהולך בקו ישר - גם אם הוא לא תמיד נוח, בסוף הוא ינצח. זה יסוד עצום בחיים".

"כך גם היה הבאבא סאלי זצ"ל. הצדיקים הגדולים ככה נהגו. הם היו יכולים ללכת נגד כל הזרם - אבל הלכו ישר ויציב, ובסוף כולם התיישרו לדעתם", הוסיף הרב פינטו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully