וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דוחפים את האף": כששליחי חב"ד מתערבים בסכסוך בין מוסקבה לקייב

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.1.2022 / 9:57

אחרי הפרסום לפיו הרבנים הראשיים של אוקראינה ורוסיה מציעים לתווך בסכסוך בין המדינות, הרב יעקב דב בלייך מתח ביקורת: "פוטין לא מעוניין לשמוע אף אחד"

מדריך מאמן את יחידות מתנדבות בצבא אוקראינה. 24 בינואר 2021. AP
"אין טעם שהיהודים ידחפו את האף לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה"/AP

העימות המתחמם בין רוסיה ואוקראינה גורר עימו ניסיונות תיווך מכל רחבי העולם במטרה למנוע עימות צבאי - ניסיונות שהפכו לטרנד, ספק רציני, ספק קומי.

אתמול פורסם כי שליחי חב"ד ברוסיה ובאוקראינה מציעים לתווך בסכסוך בין מוסקבה לקייב. כתב "ידיעות אחרונות" איתמר אייכנר כתב כי מדובר ברב משה אסמן, רבה הראשי של אוקראינה והרב ברל לזר, רבה הראשי של רוסיה המקורב לנשיא ולדימיר פוטין.

לדברי אייכנר, הרב אסמן הציע שהוא ולזר, שני שליחי חב"ד, יתווכו בין הצדדים. כמו כן, הרב אסמן מעריך כי לבסוף לא תהיה מלחמה וכי הוא סבור שפוטין רוצה להשיג את תשומת לבו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן.

דבר רעיון התיווך של שליחי חב"ד בעימות בין רוסיה לאוקראינה הפך לשיח ברשתות החברתיות החרדיות, יש שלגלגו ויש שאהבו. אולם היה מי שהגיב לזה באופן רשמי.

הרב יעקב דב בלייך, שיש המכנים גם אותו כרב הראשי של אוקראינה, הגיב ב"מהדורה המרכזית" ברדיו "קול ברמה" ואמר כי "אני לא מאמין לדיווחים על ניסיונות התיווך עם רוסיה על ידי שליחי חב"ד".

הרב בלייך שיגר ביקורת: "אין טעם שהיהודים ידחפו את האף לסכסוך בין רוסיה לאוקראינה. פוטין לא מעוניין לשמוע אף אחד. גם בנט וארדואן ניסו והוא לא הקשיב להם", אמר.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully