וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רזאל מרגש: הסיפור הלא מוכר של רבי שלמה קרליבך

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 26.1.2022 / 13:12

המוסיקאי אהרן רזאל שוב מפתיע, אחרי ששחרר יצירה בשם "מועד קטן דף ז": "כנכד של ניצולי שואה וכיהודי, הייתי חייב לשתף את העולם עם הדמעה שבשיר". האזינו

המוסיקאי אהרן רזאל לא מפסיק להפתיע. בימים אלה ממש החלו לומדי הדף היומי ללמוד את מסכת "מועד קטן" וכבר משחרר רזאל שיר- סיפור - יצירה בשם "מועד קטן דף ז".

בסינגל החדש חוזר רזאל להשראה הגדולה שלו: ר' שלמה קרליבך. גם כאן, כמו בשיר "הגיבן הקדוש" שהפך לשיר קלאסי והשפיע על חייהם של אלפים, המקור הוא סיפור של ר' שלמה'לה.

השיר מביא את סיפורו של ניצול שואה המתאר את דודו ה"תלמיד חכם", שלא הפסיק ללמוד גם במחנות המוות, כיוון שהכיר את הגמרא בעל פה. לילה אחד, מעיר אותו הדוד. הוא יודע שזהו יומו האחרון ובקשה אחת לו: "אנא סיים את המסכת בשבילי".

"כנכד של ניצולי שואה וכיהודי המתרגש ממסירות נפש של לימוד תורה, המסר בסיפור כל כך חזק וכל כך מחזק שהייתי חייב לשתף את העולם עם הדמעה שבשיר: 'ששת המיליונים הקדושים מבקשים מאתנו: סיימו את הספרים שלא סיימנו'..."

מילים:רבי שלמה קרליבך, לחן ועיבוד: אהרן רזאל, הפקה מוסיקלית:אבי טל, איור: שלהבתיה זיסצילום, עריכת וידאו-ארט: נרטיב סטודיו לסרטים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully