וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברוח: זה מה שגורם לאסונות וצרות

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

26.1.2022 / 7:25

בבית הכנסת יקראו ביום שבת את פרשת משפטים, בשיעורו הסביר האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו כי אנו למדים מהפרשה שאדם שהדליק את אש המחלוקת - בסוף הוא ישלם על הכל

אילוסטרציה. ShutterStock
אדם שהדליק את אש המחלוקת - בסוף הוא ישלם על הכל/ShutterStock

ביום שבת הקרוב יקראו בבית הכנסת את פרשת משפטים שבה התורה מצווה עלינו את הלכות נזיקין, לדוגמא: תֵצֵא אֵשׁ וּמָצְאָה קֹצִים וְנֶאֱכַל גָּדִישׁ אוֹ הַקָּמָה אוֹ הַשָּׂדֶה שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם הַמַּבְעִר אֶת הַבְּעֵרָה".

האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו, ראש מוסדות "שובה ישראל", הרחיב בשיעורו כי למדים מהפרשה שאדם שהדליק את אש המחלוקת - בסוף הוא ישלם על הכל.

וכך אמר הרב פינטו:

מובא בפרשת השבוע "כִּי תֵצֵא אֵשׁ וּמָצְאָה קֹצִים וְנֶאֱכַל גָּדִישׁ אוֹ הַקָּמָה אוֹ הַשָּׂדֶה שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם הַמַּבְעִר אֶת הַבְּעֵרָה" אז אולי אפשר לדקדק ולומר על פי דברי רבותינו "כִּי תֵצֵא אֵשׁ" האש יצאה ולא יודעים מהיכן היא יצאה, והאש היא אש המחלוקת, תמיד כשמתחילה המחלוקת לא יודעים מי הדליק את האש, פתאום יש מריבה גדולה ואנשים חושבים מי הדליק את המריבה, מי הדליק את האש. האנשים שבד"כ מדליקים את הבעירה, מדליקים את האש הם מדליקים את המחלוקת ובורחים, לא נשארים. יש טבע של אנשים להדליק מחלוקות ולברוח שלא יתפסו אותם שהם עשו את המחלוקת.

אז התורה הקדושה אומרת "כִּי תֵצֵא אֵשׁ" פתאום יש אש, יש מריבה ואנחנו לא יודעים מי עשה את המריבה. "וּמָצְאָה קֹצִים וְנֶאֱכַל גָּדִישׁ" הכל נשרף, המחלוקת מבערת ומכלה את הכל. התורה הקדושה מבטיחה ואומרת "שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם הַמַּבְעִר אֶת הַבְּעֵרָה" זה שהדליק את האש, אפילו שלא יודעים מי זה, אפילו שהוא מתחבא ולא יודעים שהוא הדליק את האש, "שַׁלֵּם יְשַׁלֵּם" בסוף הוא ישלם על כל מה שהוא עשה.

וכך רואים שפתאום נופלות על אנשים צרות ובעיות קשות, חורבנות ואסונות קשים ולא מבינים למה, הסיבה היא כי הדליקו פעם מחלוקת גדולה ולא ידעו שזה הם. הקב"ה מסובב את הכל עילת העילות וסיבת הסיבות שבסוף הם ישלמו על האש שהדליקו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully