וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפנית ברוסיה: שר החינוך חתם על צו מדיני

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 30.1.2022 / 10:31

לאחר שהוסר לפני שנתיים ממערכת החינוך, אלכסנדר בוגאייב החליט להחזיר את ציון יום השואה הבינלאומי אל תוכנית הלימוד של בתי הספר ברוסיה. הרב הראשי במדינה, הגאון רבי בערל לאזאר, שיגר לו מכתב תודה מיוחד

הרב הראשי הרב לאזאר בטקס יום השואה הבינלאומי. דוברות המוזיאון,
"אפשר לשמר את הזיכרון הזה רק על ידי העברתו לדורות הבאים"/דוברות המוזיאון

סגן שר החינוך של רוסיה, אלכסנדר בוגאייב, חתם על צו מדיני בו הוא מחזיר אל תוכנית הלימוד של בתי הספר במדינה את ציון יום השואה הבינלאומי, לאחר שהוסר לפני שנתיים ממערכת החינוך.

המהלך הושלם לאחר מאמצי הקהילה היהודית ברוסיה. לאחר תיקון החוק שוחח הרב הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר עם שר החינוך, ושיגר לו מכתב תודה מיוחד בשם יהדות רוסיה.
פרסום ההחלטה עורר הד תקשורתי גדול, וגרם להתעניינות מרבית בקרב אנשי חינוך ברוסיה. בקהילה היהודית ברוסיה מקווים שההחלטה תשפיע לטובת האזרחים היהודים.

במכתבו לשר החינוך כתב הרב הראשי: "אני רוצה להודות לך ולסגנך, דניס יבגנייביץ' גריבוב, מקרב לב, על הפעולות המהירות שאפשרו לכלול בלוח האירועים החינוכיים המוקדשים למדינה ולחגים הלאומיים של הפדרציה הרוסית, תאריכים ואירועים בלתי נשכחים בהיסטוריה ובתרבות הרוסית, שיעורים נוספים המוקדשים לזכר קורבנות שואת יהדות אירופה במהלך מלחמת העולם השנייה".

"רוסיה, שאיבדה יותר מ-27 מיליון מבניה הטובים ביותר בקרב נגד הנאציזם, היא זו שמסוגלת להבין את הטרגדיה של השואה", כתב הרב לאזר, "ובזכות האומץ וההקרבה העצמית של חיילי הצבא האדום ניצל עמנו מהשמדה וכיליון. לא במקרה מציינים את יום השואה ביום השנה לשחרור החיילים הסובייטים של אושוויץ, הגדול והנורא מבין מחנות ההשמדה הנאצים. יש לשמר את הזיכרון ההיסטורי לכך במלואו - זו חובתנו כלפי אלו שנרצחו בידי פושעים נאצים, וכלפי אלו שהביסו את הרייך הנאצי והניפו את דגל הניצחון על הרייכסטאג".

"אפשר לשמר את הזיכרון הזה רק על ידי העברתו לדורות הבאים. ובהקשר זה, ברצוני במיוחד להדגיש עד כמה חשוב בתהליך החינוכי לשים לב לא רק למדעי הרוח או הטבע, אלא גם לאותם מקצועות המפתחים בילדים כבוד לערכי הרוח והמוסר המסורתיים. אני משוכנע, כי הלקחים השופכים אור על הדפים הקשים וההרואיים של תולדות ארצנו - משרתים מטרה נעלה זו, והם לא פחות חשובים מכל האחרים. ואכן, הודות לפעילויות כאלה, יפתחו הילדים את תכונותיהם המוסריות, ויוכלו לגדול כאזרחים נאמנים הזוכרים את ההיסטוריה והמסורות שלה", הוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully