וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כושר כשר: האם מותר להרים משקולות בשבת?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 8:19

הרב שי טחן נדרש לסוגיה והשיב: "אם המתעמל עושה בדרך שאינה מביאה להזעה - אז הדבר מותר". ההסבר המלא של ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון - בפנים

אילוסטרציה. ShutterStock
יש מקילים לא להחשיב את המשקולות כמוקצה מכיון שניתן להרים אותן שלא על מנת להזיע/ShutterStock

פעמים רבות, בחיי היומיום שלנו צפים שאלות הלכתיות וספקות אקטואליות. הרב שי טחן, ראש כולל שערי עזרא וראש בית הוראה ארזי הלבנון, מנגיש לנו את ההלכות ומשיב על שאלות שנשאלו בבית המדרש ומחוצה לו. והיום: הרמת משקולות בשבת.

שאלה:

לאחרונה התחלתי להרים משקולות ולרוץ מדי יום ורציתי לדעת אם גם בשבת מותר לי להמשיך?

תשובה:

בשאלה זו יש לדון משום שני חששות. האחד, מה שאסרו חכמינו משום רפואה והשני האם המשקולות נחשבות כמוקצה, ונסביר.

בשלחן ערוך (סי' שכח סעיף מב) נפסק שאין מתעמלין בשבת, דהיינו שמתעמל בכח כדי שייגע ויזיע, ונמצא שנאסר רק התעמלות שמטרתה להורדת קלוריות ומשקל על ידי זה שהמתעמל מזיע.

והסיבה שהדבר נאסר, הוא משום שאסרו כל דבר שניתן לעשותו על ידי תרופות, וכיוון שלפעמים נותנים לחולה תרופות כדי שיזיע אם כן גם ההתעמלות שנעשית לשם כן אסורה.

אבל אם המתעמל עושה בדרך שאינה מביאה להזעה - אז הדבר מותר בין שהוא מרים משקולות ובין שהוא רץ (שלחן ערוך סי' שכח סעיף מב, אור לציון ח"ב עמוד רנח).

ולגבי דין מוקצה, (מוקצה הוא שם לדברים שאסרו חכמינו לטלטל בשבת מחמת סיבות שונות וכגון חפצים שנועדו לשימוש שאסור בשבת) יש מקילים לא להחשיב את המשקולות כמוקצה מכיון שניתן להרים אותן שלא על מנת להזיע - אין להחשיבן ככלים אסורים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully