וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חסיד אמיתי": רבה הראשי של אנטוורפן הלך לעולמו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.2.2022 / 13:10

הגאון החסיד רבי משה דוד ליברמן ע"ה, ששימש ברבנות מעל 70 שנה, נפטר. הרב לאזאר ביכה את האבידה הקשה, רבה של רוסיה ניחם את המשפחה

רבי משה דוד ליברמן. מבשר טוב מוסקבה,
רבי משה דוד ליברמן/מבשר טוב מוסקבה
רבי משה דוד ליברמן. מבשר טוב מוסקבה,
רבי משה דוד ליברמן/מבשר טוב מוסקבה

יהדות אירופה אבלה על לכתו של הגאון החסיד רבי משה דוד ליברמן ע"ה, ששימש ברבנות מעל 70 שנה, ומתוכן עשרות שנים בתפקידו הרם כרבה הראשי של הקהילה המעטירה "שומרי הדת" באנטוורפן שבבלגיה.

הרב ליברמן התייצב למען יהודי רוסיה בכל הזדמנות שניקרה בפניו, וכאשר עזרתו הייתה נדרשת. קשר מיוחד נרקם בינו לקהילה היהודית ברוסיה, והוא בא לידי ביטוי בעת שעמד בראש משלחת גדולי רבני אירופה שהגיעו לביקור במוסקבה והתארחו בלשכתו של הנשיא ולדמיר פוטין. וכן כאשר הגיע ידידו הקרוב רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, לבקר בקהילה היהודית באנטוורפן, אירחו הרב ליברמן זצ"ל בביתו, והשתתף לכבודו במעמדים שנערכו במשך ימי הביקור המרומם.

הרב לאזאר ביכה את האבידה הקשה, ושיגר אגרת ניחומין בשם יהודי המדינה, אל משפחתו החשובה, "אביכם ישב באנטוורפן, אבל מצודתו היתה פרושה בכל העולם היהודי כולו. בביקורי בלשכתו ובקהילתו קיבלתי ממנו עידוד רב על הפעילות ברוסיה, דיבר עד כמה הדבר יקר וחשוב בעיניו, ואף זכינו והוא גם ביקר אצלנו במוסקבה", כתב הרב לאזאר.

"יש הרבה מה לדבר עליו", הוסיף רבה של רוסיה למשפחת הנפטר, "הרבה זכרונות חמים ומעוררים, ואציין במיוחד את הנאומים שלו, הדיבורים שלו, הרושם הכביר שהם השאירו על הציבור - הוא היה מרומם בדבריו את הקהל כולו "אַ טפח העכער" מעל הקרקע. היה לו מבט של חסיד-אמיתי על כל דבר ומאורע, על כל מצב שקיים בעולם".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully