וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעת ששהה במטוס: דבריו הוקרנו בפני אלפי הרבנים

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 14:06

מהרב פסח לרנר נבצר להגיע לכינוס הרבנים ההיסטורי שהתקיים בירושלים, אך הוא שלח וידאו קצר: "כולנו התכנסו יחד כדי להכריז על נצחיות התורה, וזה ממש כאיש אחד בלב אחד". צפו בדבריו המלאים

בווידאו: הרב פסח לרנר/יח"צ

הדים נרחבים לכינוס הרבנים ההיסטורי שהתקיים אמש באולמי בנייני האומה בירושלים, נגד רפורמות הדת, בהשתתפות אלפי רבנים מכל המגזרים והעדות.

מי שנמנע מלהופיע פיזית בכינוס הוא הרב פסח לרנר, היו"ר והמייסד של תנועת "ארץ הקודש". בעת הכינוס היה הרב לרנר במטוס בדרך לישראל, בכדי לנחם את יהונתן פולארד על פטירת רעייתו אסתר ז"ל, שאת שניהם הוא ליווה ונלחם עבורם במשך 30 שנה בכלא, ובשחרור, ובעלייה לישראל.

למרות זאת, הרב לרנר ביקש לשלוח את דבריו בקטע וידאו קצר, וכך אמר: "ברשות הרבנים הראשיים, הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א נשיא בית הדין הגדול הגאון רבי דוד לאו שליט"א וברשות כל הרבנים החשובים שהטריחו את עצמם והגיעו להשתתף בכינוס החזון של תנועת ארץ הקודש הוא להביא את הקול של בני הקהילות האורתודוקסיות בתפוצות, שנושאים את עיניהם לציון באמונה ובתפילה, ומבקשים שארץ ישראל תשמור על הקדושה שלה כפי שראוי להיות על פי המסורת היהודית שנשמרה לאורך אלפיים שנים".

"אנחנו שמחים בסייעתא דשמיא לקחת חלק בכינוס החשוב הזה שמשתתפים בו כל הרבנים מכל הקהילות בארץ ישראל, ויש גם מכתב חיזוק מר חיים קנייבסקי שליט"א, והרב גרשון אדלשטיין שליט"א שתמך ובירך את קיום הכנס הזה", הוסיף.

"ביחד עם רבני הקהילות האורתודוקסיות מכל רחבי העולם שמשתתפים ביחד אתנו ממש בשידור חי. כולנו התכנסו יחד כדי להכריז על נצחיות התורה, וזה ממש כאיש אחד בלב אחד. וכולם אומרים יחד שאין רשות לשום אדם לערער על ההלכה כפי שנפסקה לנו. אי אפשר לעשות רפורמה ואי אפשר לעשות שום שינוי".

"ישנם אנשים שאומרים שיהדות התפוצות מבקשת שמדינת ישראל תעשה קולות בהלכה ותתן מקום לאנשים שמבקשים לשנות את ההלכה ולשנות דברים שלא על פי המסורת. אני רוצה לומר בשם כל האנשים ששלחו אותי לכאן ובשם כל רבני הקהילות שאנחנו מייצגים, שאין שום פער או הבדל בהלכה בין הרבנים של ארץ ישראל לרבנים של חוץ לארץ. חזק ואמץ אל תירא ואל תחת", אמר הרב לרנר בוידאו שהוקרן בפני הרבנים.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully