וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתמודדות בבית: כך תדעו מתי להרפות ומתי ללחוץ

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.2.2022 / 10:14

העיתונאית סיון רהב מאיר מעניקה הצצה אקטואלית לפרשת השבוע - פרשת תצווה: "לגשת ולחנך, לדבר, להסביר, לתת הרבה תשומת לב". ההסבר המלא בפנים

בית יהודי. ShutterStock
בית יהודי/ShutterStock

פרשת השבוע - פרשת תצווה. העיתונאית סיון רהב מאיר מעניקה לנו הצצה אקטואלית מתוך דברי רש"י על הפרשה, וכך כתבה: "שימו לב לחמש המילים של רש"י בתחילת הפרשה. כשהוא מסביר כיצד אהרון הכהן הדליק את האש במנורה במשכן, הוא מתאר זאת כך: "עד שתהא השלהבת עולה מאליה".

פרשנים רבים מבקשים שנתעכב על הנקודה הזו: זו לא רק הדלקה טכנית של המנורה. אהרון הכהן הוא הדמות החינוכית והרוחנית של העם, שמלמד אותנו איך להדליק אש של התלהבות בכל מה שאנחנו עושים - וזה נכון להורים, למורים, למנהלים, למפקדים ולכולנו.

בהתחלה מוטל עלינו בהחלט להדליק את האש. לגשת ולחנך, לדבר, להסביר, לתת הרבה תשומת לב. אבל אי אפשר תמיד לתת יד ולהגיד מה לעשות. יש שלב שבו חייבים להרפות. אי אפשר להישאר לידם לנצח. לא נוכל לעשות הכל במקומם. צריך למצוא את התזמון הנכון לקחת צעד אחורה, ולתת להם להאיר את האור שלהם מעצמם.

אין כאן כללים ברורים: לפעמים הורים צריכים הרבה סבלנות לטפח את הילד. לפעמים מפקדים ומנהלים צריכים להשקיע הרבה כדי להכשיר את הדור הצעיר. אבל לפעמים הם חונקים אותו מרוב תשומת לב וצריכים כבר להתרחק. מילותיו של רש"י קוראות לנו לשים לב לכך - לדעת מתי להלהיב ומתי להרפות, מתי לפקח ולהיות מעורבים ומתי לתת עצמאות. עד שתהא השלהבת עולה מאליה. בהצלחה".

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully