וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם יהודי נגד פרסומת אנטישמית: "קריקטורה מתועבת"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 10:31

בעיתון במדינת ניו יורק פרסמו קריקטורה אנטישמית, ב"אגודת ישראל" בארה"ב זעמו ושיגרו הודעת מחאה: "קוראים להתנצלות מלאה של העיתון". במערכת הביעו התנצלות על הפרסום, אך הודיעו כי לא יעצרו את המשך ההפצה

קריקטורה יהודי רב. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

"אגודת ישראל" בארה"ב שיגרה הודעת מחאה בעקבות פרסומת שהופיעה בימים אלו לקראת כתבה העומדת להופיע בעיתון במחוז רוקלנד במדינת ניו יורק.

מעל תמונה של אמן בובות על חוטים, המשתמש בעפרונות וחוטים כדי להפעיל דמויות הנראות כמו ילדים היושבים על־גבי ערימה של שטרות כסף, מופיעה הכיתובית: "רב מחזיק בחוטים על 76 מיליון דולר למחוז בתי־הספר של איסט רמאפו... ב־9 לפברואר הקרוב".

באגודת ישראל טענו כי בעוד הכתבה, ואפילו זהותו של ה"רב" אינם ידועים, הקריקטורה מעוררת דימויים אנטישמיים מהגרועים ביותר, והיא לא מקובלת באופן חד־משמעי. המושג של יהודי המפעיל בובות על חוטים על־מנת לרקום קנוניה, משפיע בעורמה ובחשאי על הכלכלה העולמית ועל התרחשויות ברחבי העולם, מחזיר אותנו לפחות למאה ה-18, כפי שהוא בא לידי ביטוי ב"פרוטוקולים של זקני ציון" ואף היה אחד מהקריקטורות האופייניות של ה"שטירמר".

ראשי אגודת ישראל באמריקה הוסיפו ואמרו בחריפות כי "אנחנו תוהים כיצד מערכת העיתון שאישרה קריקטורה כה מתועבת ומלאת שנאה, יכולה להעמיד פנים כאילו היא נקייה מדעות קדומות".

"אגודת ישראל באמריקה קוראת להתנצלות מלאה של מערכת העיתון והתחייבות שלה להימנע בעתיד מפרסום דימויים וסיקור גזעניים של הקהילה היהודית במחוז רוקלנד". יצוין כי העיתון הביע התנצלות אך הודיע כי לא יעצור את המשך ההפצה.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully