וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבהלה באוקראינה: כך היהודים מתכוננים למלחמה

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 10:37

יהודים המתגוררים בקייב בלחץ בעקבות המלחמה הקרבה בין רוסיה לאוקראינה, הנחיות ברורות בנושא פורסמו. פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה, שמזוהה עם חסידות חב"ד: "נשלחנו לכאן על ידי הרבי מליובאוויטש. אנחנו מנצלים את הזמן לעודד את יהודי אוקראינה בכל מקום שהם"

תרגיל של כוחות מתנדבים בצבא אוקראינה באזור קייב, 5 בפברואר 2022. AP
תרגיל של כוחות מתנדבים בצבא אוקראינה באזור קייב, 5 בפברואר 2022/AP

המלחמה הצפויה בין רוסיה לאוקראינה הכניסה פאניקה בקרב היהודים המתגוררים בקייב. הארגונים היהודים והרבנים המקומיים מנסים להרגיע את המצב ומתפרסמות הנחיות ברורות למקרה שאכן המלחמה תתממש.

"נשלחנו לכאן על ידי הרבי מליובאוויטש. אנחנו מנצלים את הזמן לעודד את יהודי אוקראינה בכל מקום שהם, מסייעים להם ומרבים בתורה, מצוות ומעשים טובים בתקווה שאיום המלחמה יוסר", אומרים בפדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה, שמזוהה עם חסידות חב"ד.

מנגד, ארגון ההצלה היהודי באומן פרסם מסמך לתושבי העיר היהודים, ובו מופיעות הנחיות למקרה של פלישה רוסית לאוקראינה. בדו"ח מופיעות ארבע אופציות שונות של תכנית מגירה למקרה של פלישה. בכולן, התושבים מתבקשים להתפנות מהעיר.

האופציה הראשונה היא הגעה מסודרת לקייב בכוחות עצמאיים בתחבורה, ולאחר מכן טיסה מרוכזת לישראל. האופציה השנייה היא פינוי רכוב לפולין - הגעה מרוכזת לקייב בכוחות עצמאיים אם יש אפשרות כמפורט באופציה א' ואם לא אז הסעת משפחות לקייב, התרכזות בקייב והמשך תנועה מרוכזת כשיירה ללבוב ומשם לפולין.

אופציה השלישית היא פינוי רכוב לפולין. הכוונה באופציה הזאת היא פינוי של המשפחות ישירות ללבוב מכל אזור באוקראינה בעזרת אוטובוסים, או רכבים או מיניבוסים שכורים ומשם נסיעה לפולין. האפשרות הרביעית תנועה עצמאית לכיוון לבוב או פולין על בסיס רכב פרטי, רכב שכור, רכב מהקהילה היהודית או כל כלי תחבורה שיעמוד לרשות התושבים.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully