וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגישה הליברלית תוביל לקרע חמור שטרם נראה כמותו בהיסטוריה היהודית

ישראל כהן, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 7:35

ישראל כהן, פרשן פוליטי חרדי ומגיש ברדיו "קול ברמה", התייחס לרפורמת הדת ולעמדה הליברלית שדוגלת ב"לקבל כל אחד שטוען שהוא יהודי": "אלמלא האמת הייתה נר לרגלם - הרי שהם היו משקיעים את כל מרצם לחיבור בין הלבבות ולקירוב ולא למדון ולפירוד"

ישראל כהן פרשן פוליטי חרדי קול ברמה. יח"צ,
לא לחינם התאספו לפני מספר ימים למעלה מ-1,000 רבנים במטרה לומר "לא" לרפורמות הדת/יח"צ

ברוח הליברליזם והפלורליזם - קבוצות שונות דורשות לחולל שינויים דרמטיים בסטטוס קוו הקיים במדינת ישראל ולכרסם בנושאים שעד היום לא נגעו בהם, כדוגמת הגיור, הכשרות, נישואין והכותל המערבי.

מבלי להיכנס לסוגיות ההלכתיות ולשאלה מה היא יהדות ומיהו יהודי - מן הראוי להתייחס דווקא לעמדה הליברלית שדוגלת ב"לקבל כל אחד שטוען שהוא יהודי" ומכוח זה כל גיור או נישואין כשרים, גם אם הם מנוגדים להלכה היהודית.

אם נביט במבחן התוצאה - הגישה הליברלית המחבקת, תביא לתוצאה אנטית ליברלית ותגרום לקרע חמור בעם ישראל, שטרם נראה כמותו בהיסטוריה היהודית.

שינויים בגיור ובנישואין - יכריחו את רוב יהודי ישראל לכתוב ספרי יוחסין ולהימנע מלהתחתן האחד עם השני. החשד והחשש מחיבור בין משפחות - יהפכו לחלק בלתי נפרד מחיי היומיום שלנו, ובשורה התחתונה: הפירוד והריחוק יתרבו. והכל בשם הליברליזם.

לא לחינם התאספו לפני מספר ימים למעלה מ-1,000 רבנים, בכינוס היסטורי שכולו אחדות, במטרה לומר "לא" לרפורמות הדת שמבקשות לחולל שינויים במבנה היהודי. לא לחינם התקבצו רבנים מכל העדות, חרדים ודתיים לאומיים, חסידים, ספרדים וליטאים, כדי להביע אמירה אחידה נגד כוונת השר לשירותי דת מתן כהנא לחולל רפורמות דתיות.

נכון אמר אורן הניג - מנכ"ל מרכז ליב"ה, כי "השר כהנא הצליח לאחד לראשונה בין הציבור החרדי ורבניו לבין המגזר הדתי לאומי ומנהיגיו, בזכותו נרשמה אחדות יוצאת דופן נגד הרפורמות". הניג שעמד מאחורי יוזמת כנס הרבנים ההיסטורי הוסיף כי "האחדות כעת נדרשת כדי לשמר את האחדות הכללית בעם ישראל", לדבריו, "רפורמת הגיור עלולה לגרום לקרע מסוכן ובלתי הפיך".

אם אנשי "הליברליזם" היו אנשי אמת, הרי שהם היו זונחים את מאבקם לחולל שינויים דתיים שיגרמו להרס אנטי ליברלי ולמהומה במרקם העדין של העם הנבחר. אלמלא האמת הייתה נר לרגלם - הרי שהם היו משקיעים את כל מרצם לחיבור בין הלבבות ולקירוב ולא למדון ולפירוד.

הכותב הוא פרשן פוליטי חרדי ומגיש ברדיו "קול ברמה"

ישראל כהן, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully