וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנשיא האוקראיני ביקש שנניף דגלים": תושב אוקראינה בריאיון מיוחד

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.2.2022 / 13:36

משה אליקסון, תלמידו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו המתגורר כבר 14 שנים באוקראינה מספר על התחושות במדינה: "בתי הספר והגנים פועלים כהרגלם. אם נרגיש איום ממשי על חיינו, ניסע לנופש לשבוע שבועיים"

דגלי אוקראינה וישראל באוקראינה. ShutterStock
דגלי אוקראינה וישראל באוקראינה/ShutterStock

על רקע קולות המלחמה בחזית הרוסית - אוקראינית, נשמעים גם צלילים אופטימיים ומול הבהלה שמשודרת בכלי התקשורת העולמיים, דווקא יהודי אוקראינה משדרים מסר רגוע מלא בתקווה.

משה אליקסון, הוא תלמידו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו. אליקסון, איש עסקים המתגורר באודסה חי כבר 14 שנים באוקראינה. כעת, כשעיני העולם נשואות אל הזירה המתחממת, הוא מבקש להעביר מסר של אמונה.

בשיחה עם וואלה! יהדות הוא מספר: "ברוך השם יש לנו קהילה גדולה ומקסימה בראשות הרב הראשי של אודסה אברהם וולף ורעייתו, ששלום וביטחון היהודים ובית היתומים נמצאים בראש מעיינם".

אליקסון מתאר שגם עתה "בתי הספר והגנים פועלים כהרגלם, אנחנו מתכנסים בשבתות לקידוש ולסעודה יחד עם הישראלים וכולם כאן ערבים זה לזה".

"מעבר לזה, אנחנו מנסים לשמור על השגרה", הוא מוסיף בשיחה עם וואלה! יהדות ומודה: "החשש - קיים, בעיקר בעקבות עדכונים כאלה ואחרים מכל כלי התקשורת בעולם, אבל בתקשורת האוקראינית אין שום אינדיקציה לפאניקה. דווקא התקשורת המקומית טוענת שאוקראינה יכולה להגן על עצמה במקרה של תקיפה רוסית".

"הנשיא ולדימיר זלינסקי יצא אתמול בערב בהצהרה ואמר, שמכל מקום בעולם מדווחים שמחר רוסיה תפלוש לאוקראינה, ב-16 לפברואר, וזה מידע שגורם לחלק מהאזרחים פאניקה, בעיקר למי שלא מקומי, אבל לרוב העם האוקראיני לא. מחר זה יום האחדות באוקראינה והנשיא זלינסקי ביקש מכל האזרחים להניף דגלים מכל מקום מהחלון, מהמרפסת בבית, כדי להראות לעולם שאין לנו עניין במלחמה ויותר באחדות", סיפר לוואלה! יהדות.

אליקסון מספר כיצד הוא צפוי לנהוג במידה ואכן תפרוץ מלחמה: "במידה ונרגיש איום ממשי על חיינו - ניסע לנופש לשבוע שבועיים למערב אוקראינה, שם יש לנו בני משפחה ונחזור בעזרת ה' כשהמצב יירגע".

כשהוא נשאל, האם בכוונתו לעלות לארץ ישראל, הוא השיב: "אנחנו לא מתכוונים כרגע לחזור לארץ. יש לנו פה עסקים ואחריות רבה, אי אפשר לעזוב בכזאת קלות", למרות זאת הוא מבהיר: "ישראל תמיד בליבנו - הלא היא ארץ הקודש והתחנה האחרונה לכל היהודים".

"הדבר המדהים בעיני הוא", מבקש אליקסון להדגיש, "שכבוד הרב יאשיהו פינטו, דיבר על זה בשיעורי תורה לפני 7-8 חודשים. הוא אמר שתהיה מלחמה לאו דווקא בטילים, כי הרי מה שקורה עכשיו - זו מלחמה פסיכולוגית".

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully