וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות רבנית. הרב שמעון הרמן: "איך אפשר לקעקע את התורה?"

בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 12:19

הגאון התייחס בשיעורו הקבוע בירושלים למתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא: "איזה אינטרס יש להם לגייר בלי קבלת תורה ומצוות?". צפו בדבריו המלאים

בווידאו: הרב שמעון הרמן מתייחס למתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא/יח"צ

ההתנגדות הרבנית למתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא - מתעצמת. אמש, בשיעורו הקבוע בירושלים, התייחס הגאון הרב שמעון הרמן למתווה ואמר כי גיור שלא על פי ההלכה - אין בו ממש וכי את זה מבין גם יהודי חילוני.

הרב הרמן שבדרך כלל לא מתייחס בשיעוריו לסוגיות האקטואליות, חרג מהרגלו ותקף בחריפות רבה את הרצון להקל בגיור: "רוצים לגייר גויים שעל פי ההלכה - זה לא גיור. הם נשארים גויים. איזה אינטרס יש להם לגייר בלי קבלת תורה ומצוות? הרי גיור הוא רק על פי ההלכה והם לא יודעים את ההלכה. הם רוצים להיות גויים, ולהתערבב בתוך היהודים, כדי שלא יישאר לאום בעולם, שלא יישארו יהודים בעולם. וכי מה הם מרוויחים?".

הרב הרמן שנודע כגאון תורני מחד ומאידך כצדיק שברכותיו מחוללות ניסים, הוסיף לתלמידיו: "הרי כל אחד שיש לו זיקה לעם שלו, אפילו אדם שהוא חילוני, הוא מתפאר שהוא יהודי ושאביו וסביו היו שומרי תורה. לכל חילוני היה סבא שהיה שומר תורה ומצוות. לכל יהודי יש זיקה וניצוץ פנימי שאומרים לו - שיש דברים שהולכים בהם רק על פי התורה וההלכה, ופה בנושא הגיור - הופכים את הקערה על פיה. אין לזה שום הגיון".

"מה הם רבנים, הם יודעים תורה?", תמה הרב הרמן, "איך אפשר לגייר בלי קבלת תורה ומצוות, הרי בהלכה כתוב שגיור מועיל רק אם המתגייר מקבל עליו עול תורה ומצוות. ובלא זה - זה לא גירות בכלל. הוא נשאר גוי".

"אז מה הם רוצים? אין שכל. אין טיפת הבנה בזה. מילא שהם רוצים לקחת כספים מהישיבות - שיקחו מה שהם רוצים, הישיבות לא ניזונות מהמדינה, הם יהיו ניזונות מאמריקה, אבל איך אפשר לקעקע את התורה ועוד לבוא בשם התורה, הרי כל העניין של הגירות - זה תורה. להתבולל בלי גירות ולהתבולל עם גירות בלי תורה ומצוות - זה בדיוק אותו דבר", אמר הרב הרמן לתלמידיו. צפו בתיעוד המיוחד.

בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully