וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבדקו לבד: איזה סוג בני אדם אתם?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 9:46

עולם עשיר של פניני חכמה הרלוונטים לחיי היומיום שלנו נמצא ב"תורת הנפש", ספרו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו. וואלה! יהדות ליקט נבחרים מהם

אדם יהודי מתפלל עם תפילין ועם טלית. ShutterStock
אדם יהודי מתפלל עם תפילין ועם טלית/ShutterStock

בספרו של האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו - "תורת הנפש" - קיים עולם עשיר של פניני חכמה הרלוונטים לחיי היומיום שלנו. וואלה! יהדות ליקט נבחרים מהם.

שני סוגי אנשים - מי כדאי להיות?

בעולם ישנם שני סוגי אנשים: אחד המעדיף לשבת בשקט ולא לעשות כלום, לא בגשמיות ולא ברוחניות, הוא מעדיף את השקט, את חוסר העשייה, מאשר את ההתמודדות במטלות שמציבים בפניו החיים ותהפוכותיהם.

והשני, מחפש את ההתמודדות, את ההשתדלות, לעשות כל מה שבאפשרותו לעשות.

שני סוגי האנשים הללו נמצאים בסכנה גדולה מאוד, אך לכל אחד הסכנה שונה, ומה ביניהם?

נצייר את הדבר כך:

גרעין, ממנו עתיד לצמוח עץ, אם לא יזרעו אותו באדמה והוא ישאר במחסן, רוב הסיכויים שהוא יעלם, כיצד?

עכברים יאכלו אותו, הריקבון יתפוס בו, החרקים יגררו אותו למחבואם ויזיקו לו, וגם בזמן שזורעים אותו באדמה הוא ניצב בפני סכנות, אולי לא ירד גשם, אולי תהליך הצמיחה ינזק מהרוחות החזקות.

הסיכון לא להיות כלום, להיות במחסן עד לריקבון או עד שיאכל אותו עכבר הוא גדול יותר ועצום יותר מאשר הסיכון שבתהליכי הצמיחה, לעבור את הגשם, הרוח והחום - לאחר שיעבור האדם את המצבים הקשים והסכנות הגדולות, הוא יהיה עץ לתפארת.

לגרעין במחסן יש רק סיכונים, אך לזה שקם ועושה, אמנם יש סיכונים וקשיים שניצבים לפניו, בדומה לחורף הקשה והרוחות החזקות, אך בשורה התחתונה, מה שאפשר להשיג כאשר קמים ועושים זה עצום ונשגב, ואילו בחוסר עשייה יש רק סיכונים, רק בור וחורבן.

על האדם לדעת, אמנם זה נוח לשבת בביטחון ושלווה, אך אין בכך תועלת או הישג כלשהו, עליו להשתדל בכל כוחו - לא משנה באיזה מצב הוא נמצא - לעשות מלחמה חזקה, להגיע לדברים גדולים, להשיג מעלות גדולות, ברוחניות ובגשמיות.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully