וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר בין מגילת אסתר למלחמת רוסיה-אוקראינה

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 14:20

"סמל למאבק, לטוב ולרע": העיתונאית סיון רהב מאיר על הקשר המרתק בין מגילת אסתר שאותה נקרא בחג הפורים המתקרב לבין הדרמה שמסחררת את העולם כולו

חיילים בצבא אוקראינה יורים טיל נגד טנקים של Javelin במהלך תרגיל, לעבר מגרש אימונים באוקראינה. 18 בפברואר 2022. רויטרס
חיילים בצבא אוקראינה יורים טיל נגד טנקים של Javelin במהלך תרגיל, לעבר מגרש אימונים באוקראינה. 18 בפברואר 2022/רויטרס

העיתונאית סיון רהב מאיר עושה הקשר מרתק בין מגילת אסתר שאותה נקרא בחג הפורים המתקרב לבין הדרמה שמסחררת את העולם כולו - מלחמת רוסיה - אוקראינה. הנה דבריה:

אני קוראת בימים אלה את הספר החדש "מגילת אסתר של הנפש", שכתב הרב חגי לונדין. הוא מסביר את סיפור מגילת אסתר, שנקרא בקרוב בפורים, אבל מראה איך זה לא רק מאבק לאומי היסטורי בין המן לבין מרדכי ואסתר, אלא מאבק שקיים בתוך הנפש של כל אחד מאיתנו.

המגילה היא סמל למאבק בין טוב לרע, שבסופו - בעזרת אלוקים שלא מוזכר במגילה, אבל רוקם את כל הפרטים מאחורי הקלעים - הטוב מנצח. בכל אחד מאיתנו יש אחשוורוש, מרדכי, אסתר והמן. המהפך המשמח שבמגילה הוא ביטוי למהפך אפשרי גם בנפש האדם, שיכול להתגבר על כל הקשיים.

תוך כדי קריאה, התחלתי להסתכל ככה גם על החדשות: מה אפשר ללמוד מפוטין? האם יש גם בנו כוחנות ועקשנות כזו, שגורמת נזק והרס? ומה אפשר ללמוד מזלנסקי, נשיא אוקראינה, שנחשב אולי קצת בזלזול ל"נשיא הסטנדאפיסט" ומתגלה כעת כמנהיג מרשים ובעל עוצמה?

ומה אפשר ללמוד מהסולידריות אצלנו? דובר משרד החוץ סיפר לי ששגרירויות אחרות באוקראינה כבר מזמן התרוקנו, בעוד שאנשי השגרירות מישראל עוד מחפשים ישראלים בכל פינה ומנסים להעביר אותם את הגבול. שלא לדבר על שליחי חב"ד, שאפשר ללמוד כל כך הרבה ממסירות הנפש שלהם. לא כל אחד יכול וצריך לנהל בית יתומים תחת אש רוסית, אבל איפה אנחנו יכולים לאמץ יותר מסירות ואכפתיות כלפי הזולת?

וגם כאן, כמובן, כמו במגילה, יש בימאי מאחורי הקלעים של כל העסק המסובך והמורכב הזה. הלוואי שנזכה בקרוב גם בימינו ל"ונהפוך הוא", מלא באורה ובשמחה.

שרה בנדר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully