וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתייחסות של מרן שר התורה למלחמה באוקראינה: "משיח"

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 14:10

רבי חיים קנייבסקי התבטא על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח". ממועצת "אגודת ישראל" בארה"ב נמסר: "באנו בבקשה שהעם היושב במדינתו יתאספו לערוך אמירת פרקי תהילים לזכות יהודי אוקראינה"

הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק. ראובן קסטרו
הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק/ראובן קסטרו

מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי התבטא אמש על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר: "אם ראית מלכויות מתגרות אלו באלו צפה לרגלו של משיח".

שר התורה נשאל, במה יש להתחזק בימים אלו, והשיב: "להתפלל וללמוד בהתמדה ולעסוק בגמילות חסדים".

ראב"ד "העדה החרדית" הגר"מ שטרנבוך שוחח עם תלמידיו על חובת התפילה למען יהודי אוקראינה, ומאידך הזכיר את "אכזריותם של הגויים האוקראינים, כך שאין לנו שום צער בצרתם".

מועצת "אגודת ישראל" בארה"ב פרסמה אף היא מכתב שבו כתבה: "באוקראינה ישנם מאות אלפי יהודים ביניהם הרבה שומרי תורה ומצוות, בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה נמצאים יהודים אלה בסכנה משני פנים, האחד סכנת המלחמה, והשנייה סכנת הגברת האנטישמיות".

עוד כותבים חברי המועצת: "יהודי אוקראינה נמצאים בבהלה ובהרבה מקרים בלי אוכל, בלי מעון, בלי אוטובוסים שיסיעו אותם, ובלי שמירה מהתקפות אנטישמיות. כלל ישראל הם גוף אחד, וכשאבר אחד מן הגוף בצער כל הגוף בצער. כל אחד חייב להשתתף בצערן כאילו הוא בעצמו היה צריך לעזוב את ביתו בעירום ובחוסר כל".

"אשר על כן באנו בבקשה שהעם היושב במדינתו יתאספו לערוך אמירת פרקי תהילים לזכות יהודי אוקראינה וכן אחרי כל תפילה שיאמרו את הפרקים: קל, קמב, קכא ולאחר מכן ייאמרו את תפילת "אחינו". והננו מבקשים גם שהקהילות ייערכו את סדר יום כיפור קטן ביום רביעי כ"ט באדר ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה", הוסיפו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully