וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מסוכן בגבול": טיסת החילוץ הפרטית של הרב החב"די

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 16:24

בעלות של 70,000 דולר: הגאון רבי משה אסמן, שליח חב"ד ורבה הראשי של אוקראינה, פועל כדי להביא את כל המחולצים לישראל בטיסה מיוחדת

חיילים מצבא אוקראינה הולכים ליד רכב משוריין שהופגז 26 בפברואר 2022. רויטרס
חיילים מצבא אוקראינה הולכים ליד רכב משוריין שהופגז 26 בפברואר 2022/רויטרס

קרבות הדמים באוקראינה: אחרי שהצליח להוציא אלפי יהודים מאוקראינה לקישינב בירת מולדובה, הגאון רבי משה אסמן, שליח חב"ד ורבה הראשי של אוקראינה, יוציא הערב (שלישי) טיסת חילוץ באופן עצמאי, בעלות של 70,000 דולר, כדי להביא את כל המחולצים לישראל.

הרב אסמן מסביר כי גם שהייה ממושכת בגבולות היא מסוכנת ומושכת הרבה קייסים ומעשי ביזה ולכן המקום הבטוח ביותר עכשיו עבור היהודים הוא ישראל.

"ילדים ונשים פה עייפים ותשושים בתנאים קשים אחרי שעות של לחץ נפשי אדיר. אנחנו צריכים להביא אותם לישראל כמה שיותר מהר, לסביבה נעימה ותומכת", אומר הרב שמואל אסמן, בנו של הרב הראשי לאוקראינה שמנהל את מבצע החילוץ המורכב.

לדבריו: "אנחנו מרגישים את התפילות והחום שהציבור הישראלי נותן לנו בשעה הקשה הזאת, אך כדי להוציא עוד משפחות וחברים שלנו לישראל - אנו נדרשים להפעיל משאבים רבים באוקראינה, כולל אבטחה צמודה ורכישת מזון ואפילו תרופות שהמחיר שלהן כעת גבוה הרבה יותר בגלל שרוב החנויות סגורות. לכן כל עזרה כלכלית ומוראלית יכולה להציל חיים".

כזכור, מאז פרוץ המלחמה באוקראינה, הפעיל הרב אסמן מערך אירוח ענק בכפר הפליטים "אנטבקה" שהעניק לינה ואוכל לאלפי יהודים שנסו מבתיהם בעקבות ההפגזות. גם עתה נמצאים במקום כ-500 איש. "ניתן לסייע להצלת יהודי אוקראינה על ידי התקשרות למוקד החירום שלנו בטלפון *3770. מחמם את הלב לראות את העזרה והסיוע מכל העולם. אנחנו זקוקים לכם", הוא מוסיף.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully