וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמדת ההלכה: האם הכיפה של בנט - כשרה?

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 9:13

אב"ד חיפה הרב גדליה אקסלרוד שיגר מכתב יוצא דופן לראש הממשלה, בעקבות פגישתו עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים: "אין לכיפה שלך דין של כיסוי ראש, כי ראשך מגולה והכיפה במורד הראש ובאופן כזה אסור להתפלל"

נפתלי בנט ויאיר לפיד. ראובן קסטרו
נפתלי בנט ויאיר לפיד/ראובן קסטרו

מכתב יוצא דופן שוגר אמש לראש הממשלה נפתלי בנט. על המכתב חתום: אב"ד חיפה לשעבר הדיין הרב גדליה אקסלרוד.

המכתב נולד בעקבות פגישתו של בנט השבוע עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים, מה שגרם לתסיסה בקרב קהלים מסורתיים ודתיים, אולם, בהמשך המכתב מתייחס הדיין לכיפתו של בנט, שכידוע חובש כיפה סרוגה קטנה.

"הובא לידיעתי שהיום נפגש ראש הממשלה מר נפתלי בנט עם קבוצת "רבנים" ו"רבניות" רפורמים ואמר להם שמגיעה להם האפשרות להתפלל בכותל המערבי תפלה מעורבת", כתב הרב אקסלרוד לראש הממשלה.

"והריני להגיב בזה: מי שמך? האם אתה בעל הבית על הכותל המערבי המקודש ששכינה לא זזה ממנו לעולם? הרי הרפורמים לא מאמינים בתורת ה' ובקדושת הכותל המערבי ואתה מציע להם לצחק בתערובת אנשים ונשים ולעשות צחוק מהמקום שלא זזה ממנו שכינה", הוסיף בחריפות.

תוכן המכתב מחריף: "אתה עצמך הצהרת שזרקת את הכיפה שלך מראשך בימי בחרותך וחבשת אותה בחזרה לא מסיבה דתית אלא לעודד את ה"סרוגים" שהיו נרדפים אחרי רצח רבין", כתב הדיין.

בשולי המכתב, הוסיף הדיין "פסק הלכה" הנוגעת כאמור לכיפתו של בנט: "יש לי עוד הערה על פי הלכה. גם היום הכיפה שלך אין לה דין של כיסוי ראש, כי ראשך מגולה והכיפה שלך היא במורד הראש ובאופן כזה אסור להתפלל ולא לעלות לתורה ולא להיכנס לבית כנסת", כתב.

אריה זמיר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully