וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ז' באדר: הבקשה של האדמו"ר הרב פינטו מתלמידיו

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

9.3.2022 / 14:16

מנהיג "שובה ישראל" קרא לקדש את יום הלידה והפטירה של משה רבינו ע"ה, ולנהוג כפי שנהג רבי פנחס מקוריץ זי"ע, גדול החסידות - לצום חצי יום ובחצי היום השני לשמוח

בווידאו: הבקשה של הרב פינטו מתלמידיו/יח"צ

מחר, יום חמישי, יחול יום הלידה והפטירה של משה רבינו ע"ה. בקהילת "שובה ישראל" בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו - יום זה הוא יום גדול. וביום זה מחזקים את קריאת ספר דברים שכתב משה רבינו, ושכידוע, סגולה לקרוא אותו בכל שבת.

במסר מצולם שפרסמו תלמידיו של הרב פינטו לקראת יום זה, קורא האדמו"ר לתלמידיו לקדש את היום הזה ולנהוג כפי שנהג רבי פנחס מקוריץ זי"ע, גדול החסידות, לצום חצי יום ובחצי היום השני לשמוח.

בראשית דבריו אמר האדמו"ר הרב פינטו: "ז' באדר, יום פטירת משה רבינו, הוא יום מקודש וחשוב ביותר אצל כל כלל ישראל וחזק ביותר ב"שובה ישראל", זה היום שהתחילו ב"שובה ישראל" לקדש ולחזק את ספר דברים, הספר של משה רבינו, 'משה ידבר והאלוקים יענהו בקול'".

"כתבו בספרים הקדושים", הוסיף האדמו"ר הרב פינטו להסביר, "שיש תשע מאות חמישים וחמש פסוקים בספר דברים, וכל פסוק הוא שער ודלת בשמים לעלות עד הקדוש ברוך הוא, וה-55 פסוקים האחרונים, אפילו למלאך מת"ת אין רשות ליגע בהם ולהיכנס בהם אלא רק לקדוש ברוך הוא ובכוח של ה-55 פסוקים האחרונים של ספר דברים - אפשר להגיע עד לקדוש ברוך הוא".

"וידוע מה שאמר הסבא משפולי זי"ע, שהוא מקפיד בכל יום ללמוד כמה פסוקים מספר דברים, ושזה ספר המוסר שלו, שבו הוא לומד ושומע ממש מפי משה רבינו את המוסר", סיפר הרב פינטו והוסיף, "וכך גם בליל הושענא רבה, שזה החתימה של יום הכיפורים, יושבים כל הלילה ולומדים את ספר דברים - כי זה החיתום, כך גם הדור הזה הוא חיתום של מבריאת העולם ועד עכשיו. החיתום של הדור הזה - הוא קריאת ספר דברים בשבת ואמירת ה-55 הפסוקים בכל יום".

הרב התייחס לקהילת "שובה ישראל" ולדרך הייחודית שלה: "וכל הדרך הקדושה והמרוממת של "שובה ישראל" שאנחנו רואים בה ישועה וניסים מעל הטבע בכל יום, זה בזכות ספר דברים, וז' באדר זה זמן מקודש ביותר ב"שובה ישראל", וכמו שאומר רבי פנחס מקוריץ זי"ע, שהוא היה צם בז' באדר חצי יום, והחצי השני הוא היה שמח בשמחה, כי בז' באדר נפטר משה רבינו וכמו שכתוב בשולחן ערוך שביום שנפטר בו אביו או רבו של אדם - יצום, כי מזלו הורע, ולכן חצי יום הוא היה צם, אבל בחצי היום השני הוא היה בשמחה כי זה היום שבו גם נולד משה רבינו".

"ולכן", סיים הרב פינטו את דבריו, "בעזרת ה' בקהילה הקדושה של "שובה ישראל" - בחצי יום ראשון של ז' באדר - נצום, ובחצי היום השני בעזרת ה' תהיה שמחה גדולה ושיעור תורה ונעלה ונתעלה. בכל בית ינסו לשמוח לכבוד משה רבינו וללמוד ספר דברים ולחזק את התורות של "שובה ישראל" בכל מקום ומקום. הקדוש ברוך הוא ישפיע שפע גדול ויהיה בעזרת ה' ברכה, ישועה והצלחה גדולה ונזכה כולנו לגאולה שלימה בקרוב, בשורות טובות, שמחה וכל הטוב". צפו בדבריו.

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully