וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חלישות הדעת": חג הפורים: הבקשה של מרן ראש הישיבה

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.3.2022 / 11:58

לקראת פורים, הרב גרשון אדלשטיין פרסם קריאה לבני התורה: "ימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחוה, ומשלוח מנות איש לרעהו, על כן יש ליזהר בימים אלו ביותר בהנהגה שבין אדם לחברו"

מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין. יח"צ,
הקריאה של מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין/יח"צ

ערב חג הפורים, מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין פרסם קריאה לבני התורה, לחזק את ימי הפורים בלימוד התורה מתוך אהבה. כמו"כ, קריאת ראש הישיבה התייחסה לכך שיש להיזהר במיוחד בימי הפורים - שלא לגרום צער לשני, לא על ידי נפצים ולא על ידי עניין אחר.

וכך כתב ראש הישיבה: "בימי מרדכי ואסתר נעשו ניסים לישראל, וע"ז קבעו לדורות את דיני הפורים, למשתה ושמחה, ושאר מצוות היום".

"אמנם ראוי לנו לדעת ולהשיב אל לבנו", הוסיף הרב אדלשטיין, "כי אין שום היתר של בטול תורה בימים אלו, אדרבה ימי הפורים הם זמן הראוי לחיזוק בעסק התורה, וכבר אמרו חז"ל (מגילה ט"ז ע"ב) ליהודים היתה אורה, אורה זו תורה, והיום הזה מסוגל לזכות לעסק התורה באהבה, כמו שהיה בימים ההם".

"וזכינו בס"ד בשנים האחרונות, שבהרבה מקומות של תורה נוהגים בימי הפורים כדת דל תורה, ומרבים בעסק התורה, מהם יראו וכן יעשו, ואשרי חלקם של כל המתחזקים בזה, שבזה זוכים להצלחה בתורה כל השנה כולה", הוסיף בקריאה שנכתבה בכתב ידו.

"עוד צריך לדעת, כי ימי הפורים נתקנו להרבות אהבה ואחוה, ומשלוח מנות איש לרעהו, על כן יש ליזהר בימים אלו ביותר בהנהגה שבין אדם לחברו, וחלילה, לא לגרום חלישות הדעת למישהו, וכבר היו מעשים ידועים, שאלו שלא נזהרו בזה, נענשו אח"כ בעונשים גדולים מאוד, ר"ל", כתב מרן ראש הישיבה.

את קריאתו סיים: "יהי רצון שבזכות למוד התורה, וההנהגה במידות טובות, בימים מסוגלים אלו, נזכה אנחנו וכל בית ישראל, לישועות ונחמות, כמו שזכו אבותינו בימים ההם בזמן הזה".

דוד ברגר, בשיתוף שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully