וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעיצומה של סעודת הפורים: הגאון הירושלמי פרץ בבכי מר

אריה חסיד, מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 22.3.2022 / 14:52

הידיעה על פטירתו הפתאומית של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל גדעה באחת את שמחת הפורים בקרב תושבי ירושלים שחגגו שושן פורים ביום שישי, והיו בעיצומה של סעודת החג

גם למעונו של הגאון רבי שמעון הרמן - הגיעה הבשורה המרה על פטירת שר התורה זצ"ל, בעיצומה של הסעודה, בעת שהבית עמוס באנשים שבאו להתברך ביום המסוגל.

לאחר ששמע על פטירת גדול הדור, הרב הרמן פרץ בבכי מר שצמרר את כל יושבי הבית, "רבי חיים החזיק את הדור, הוא היה ארון הברית שהלך לפני המחנה. בעוונותינו הרבים - לא זכינו שהוא ימשיך להחזיק אותנו", אמר הרב הרמן, "חייבים להמשיך את המסורת שלו, להרבות בלימוד התורה בפרישות. להיות שקוע בלימוד", הוסיף.

הרב שמעון הרמן בוכה בעיצומה של סעודת פורים על פטירת הרב חיים קנייבסקי. חיים כהן,
"רבי חיים החזיק את הדור". הרב הרמן/חיים כהן
seperator

כמדי שנה, מאות רבות באו לפקוד את מעונו של הרב הרמן ביום הפורים, ולקבל את ברכתו. הרב הרמן העומד בראש כולל "חיי תורה" בירושלים ובעל ה'ישע ימינו' על מסכתות בש"ס - נודע בגאונותו בתורה מחד ומאידך בברכותיו בכל ימות השנה ובפרט ביום הפורים.

ביום הפורים נוהג הרב הרמן להתפלל את תפילת השחרית עם הנץ החמה, ומיד לאחר מכן סועד את את סעודת הפורים עם בשר ודגים וזאת על פי דברי האר"י ז"ל שכתב שישנם חמישה ימים בשנה שצריך להתפלל בהם עם הנץ החמה, ואחד מהם הוא פורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

צפו: התשובה של מרן ראש הישיבה לבניו של שר התורה

מטעם שובה ישראל
הרב שמעון הרמן בוכה בעיצומה של סעודת פורים על פטירת הרב חיים קנייבסקי. חיים כהן,
הסעודה נגדעה בשל הבשורה/חיים כהן

סעודת הפורים נמשכת במעונו של הרב הרמן משעות הבוקר ועד השעות הקטנות של הלילה, וכאמור השנה נגדעה השמחה בעקבות פטירת מרן שר התורה זצ"ל.

אריה חסיד, מטעם שובה ישראל
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully