וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למען הצלת קברי הצדיקים: האדמו"ר הרב פינטו נחת במולדובה ונפגש עם בכירי הממשל

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 24.3.2022 / 15:02

במטרה לשמר את בית העלמין היהודי העתיק של העיירה רשקוב, שבו טמונים גדולי עולם ולתחזק את בית הכנסת העתיק שבו התפלל רבי שבתי מרשקוב זצ"ל, מנהיג "שובה ישראל" נחת עם בנו רבי יואל פינטו במולדובה, שם הוא נועד עם שר התרבות והתיירות וכן עם נשיא טרנסניסטריה

האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה. חיים פרץ,
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה/חיים פרץ
הביקור של האדמו"ר הרב פינטו במולדובה. חיים פרץ,
הביקור של האדמו"ר הרב פינטו במולדובה/חיים פרץ

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג קהילת "שובה ישראל", נחת אמש במולדובה, כשהוא מלווה בבנו רבי יואל פינטו, ונפגש עם סרג'יו פרודן - שר התרבות והתיירות של הרפובליקה המולדובית ועם ואדים קרסנוסלסקי - נשיא טרנסניסטריה, וזאת במסגרת מאמציו של הרב פינטו לשמר את בית העלמין היהודי העתיק של העיירה רשקוב, שבו טמונים גדולי עולם ולתחזק את בית הכנסת העתיק שבו התפלל רבי שבתי מרשקוב זצ"ל.

אל המפגשים של הרב פינטו עם הפוליטיקאים המקומיים התלווה רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן שפועל רבות להחיות את הקהילות היהודיות במדינה. במרכז הפגישות הבטיחו הנשיא ושר התרבות והתיירות לעשות ככל שבידם לשמור ולשפץ את בית העלמין היהודי העתיק ואת בית הכנסת. האדמו"ר הרב פינטו בירכם ועודדם, "זכות הצדיקים הקדושים הטמונים פה - תעמוד לכם ולזרעכם", אמר האדמו"ר.

כתבה ששודרה בטלוויזיה המקומית על ביקור האדמו"ר הרב יאשיהו פינטו במולדובה

לאחר מכן, הגיע האדמו"ר הרב פינטו לבית הכנסת העתיק שכאמור בו התפלל רבי שבתי מרשקוב זצ"ל, מתלמידיו של הבעל שם טוב זי"ע, שנודע בסידור שערך על פי כוונות האר"י. את הביקור סיקרה בהרחבה התקשורת המקומית שציטטה את דבריו של הרב פינטו שאמר כי "כאן זה המקום היחידי שנותר מרבי שבתי מראשקוב - תלמיד הבעל שם טוב, וחובה עלינו לשמר ולדאוג למקום הקדוש הזה ולבית הקברות היהודי העתיק שבו טמונים גדולי עולם".

מבית הכנסת, ביקש האדמו"ר הרב פינטו להגיע למתחם הפליטים היהודים שהגיעו מאוקראינה, לשם הגיע בליווי מקורבו העסקן הבינלאומי יעקב פליטשקין. האדמו"ר הרב פינטו שוחח עם הפליטים היהודים ושמע על התלאות הקשות שעברו, לאחר שנאלצו לעזוב את ביתם. האדמו"ר הרב פינטו חיזק את רוחם של הפליטים והבטיח להמשיך ולסייע להם ולדאוג לכל צרכיהם וזאת במסגרת מערך הסיוע הענק שמופעל על ידי תלמידיו, מאז פרוץ המלחמה.

האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה. חיים פרץ,
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה/חיים פרץ
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה. חיים פרץ,
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה/חיים פרץ
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה. חיים פרץ,
האדמו"ר הרב פינטו בביקור במולדובה/חיים פרץ

במתחם הפליטים פגש הרב פינטו גם את המתנדבים הרבים שהגיעו ממספר מדינות כדי לסייע לפליטים, ובראשם מתנדבי "איחוד הצלה", "בזכות מסירות הנפש שלכם למען הפליטים המסכנים - תזכו לאור גדול, לשפע ולסייעתא דישמיא", ברכם הרב פינטו והתפעל מהמטבחים המאובזרים במתחם, מהפעילויות המגוונות למבוגרים ולילדים ומהמופעים לבני הנוער שנועדו להרים את רוחם ולעודדם.

לאחר מכן, במהלך הלילה הגיע הרב פינטו לציונו של בעל "הפלא יועץ" רבי אליעזר פאפו זצוק"ל הטמון בבולגריה. הרב פינטו העתיר בתפילות, למען כלל עם ישראל ולמען בני קהילת "שובה ישראל".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully