וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצביעות חוגגת: בתל אביב הקורונה מדביקה בשקט

ציפי ירום-דיסקינד, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 10:46

בתל אביב ישנם כרגע פי 4 נדבקים מבירושלים, אבל אף אחד לא קורא לשים גדרות מסביב לעיר, ואף אחד לא מאשים את התל אביבים בהפצת מחלות. הצביעות התקשורתית חוגגת, וכמה נוח לתל אביבים שעכשיו חיי אוקראינים מעניינים יותר

גבר עם מסיכה על קורקינט תל אביב. ShutterStock
קורונה זה אולי "לא מעניין", אבל היא עדיין הורגת/ShutterStock

בשקט בשקט, כשמגיפת הקורונה כבר איננה נמצאת בראש מהדורות החדשות למרות שהגל הנוכחי שב ומטפס כלפי מעלה, מתרחש כאן מאורע מדהים: בעיר תל אביב, שכבר אדומה במפת הרמזור, היו השבוע (ראשון) 6,056 נדבקים בקורונה. 151.2 חולים חדשים לכל 10,000 נפש. בו זמנית, בירושלים נספרו 3,141 נדבקים בקורונה, עם 38.6 חולים חדשים לכל 10,000 נפש.

בירושלים התגוררו לפני חודש, להערכת הלמ"ס, 967,332 נפש, בעוד בתל אביב התגוררו באותו הזמן 468,964 תושבים. כלומר, למרות שאוכלוסיית ירושלים יותר מכפולה מאוכלוסיית תל אביב, מספר הנדבקים המוחלט בתל אביב כמעט כפול ממספר הנדבקים בירושלים. במספרים יחסיים, בתל אביב ישנם כרגע פי 4 נדבקים מבירושלים, דבר המתבטא במספר החולים החדשים לכל 10,000 נפש שהוא כמעט פי 4 בתל אביב לעומת ירושלים.

בקצב החדשות הישראלי, זה נשמע כמו חדשות עבר, אבל בזכרוני עדיין צרובות הכותרות שטרחו להדגיש כי בריכוזים החרדיים המספר היחסי של נדבקים גבוה בהרבה מהמספר בריכוזים החילוניים. ההתייחסות לנדבקים כאל מצורעים, כאל אשמים במחלתם שלהם, כאל מפיצי מחלות, היתה הכוכב התקשורתי על פני זמן ארוך מאד.

והנה עתה, כשהגיע תורם של התל אביבים, שקט ודממה. אין שום מקרה בכך שהמספרים בירושלים עולים לאט עכשיו. בתחילת הגל החמישי הם עלו במהירות, ומי שחסינים כעת - ברובם המוחלט אינם שבים ונדבקים. אבל משום מה, אף אחד לא מעורר קמפיינים של הפחדה מפני כניסה לתל אביב, אף אחד לא קורא לשים גדרות מסביב לתל אביב, ואף אחד לא מאשים את התל אביבים בהפצת מחלות. פתאום זה ממש בסדר שהמחלה משתוללת בעיר הזו, פשוט משום שזו העיר הנכונה. ואגב גדרות, גם במהלך הגל החמישי היו ימים שרמת גן עקפה את בני ברק, אבל משום מה בני ברק לא החזירה לרמת גן באותה המטבע ששילמה לה זו האחרונה, ולא קראה להצבת גדרות ביניהן.

קורונה זה אולי "לא מעניין", אבל היא עדיין הורגת. מספר נפטרי גל האומיקרון לבדו קרוב ל-2,000. הצביעות התקשורתית זועקת, כאשר נגד החרדים היו אינספור טענות על "אי שמירת חיים" ו"פיקוח נפש", אבל כאשר המחלה משתוללת בעוצמה ביישובים חילוניים, פתאום הנושא איננו מעניין.

וכמה נוח לתל אביבים שעכשיו חיי אוקראינים מעניינים יותר.

• הכותבת היא עיתונאית חרדית

ציפי ירום-דיסקינד, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully