וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרן ראש הישיבה: יש קשר בין הפיגוע לפטירת הרב קנייבסקי

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 10:46

הגרי"ג אדלשטיין אמר כי פטירתו לפני שבוע של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל - ככל הנראה גרמה ש"חסר לנו זכויות": "יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות, צדיק אבד"

כוחות משטרה באיזור הפיגוע בבני ברק. ראובן קסטרו
כוחות משטרה באיזור הפיגוע בבני ברק/ראובן קסטרו

הפיגוע הקשה שאירע אמש בבני ברק - הביא את תושבי העיר החרדית לקיים חשבון נפש מעמיק ולהתחזק. בשיחה שקיים מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין הוא התייחס לאסון הקשה שגדע את חייהם של חמישה ואמר כי פטירתו לפני שבוע של מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי זצ"ל - ככל הנראה גרמה ש"חסר לנו זכויות".

בפתח דבריו אמר ראש הישיבה כי "יהודים הרוגים יש, אחד תלמיד חכם הרוג, מה זה? יש תפילה ראה בעניינו, מה פתאום זה קרה?, יכול להיות שרבי חיים נפטר אז חסר זכויות, צדיק אבד".

לדבריו של הרב אדלשטיין: "מה אנחנו חייבים לעשות, מה חיזוק צריך להתחזק, על שלושה דברים העולם עומד, תורה עבודה וגמילות חסדים. כל אחד, לא משנה, אדם עוסק בפרנסה, לא עוסק, כל יהודי יש לו חיובים, מה שהוא יכול להוסיף תורה, להוסיף יראת שמים, מידות טובות, עסק בספרי המוסר".

עוד הוסיף מרן ואמר: "יש גמרא שכתובה בה "חשוב את לאתפוסי אדרא", מי שהוא אדם חשוב הוא זוכה להיות המשפיע זכויות על עם ישראל, יש דין בצדיקים, זה מוסיף יראת שמים לציבור, הצדיק לא מפסיד מזה, הוא זוכה, צדיקים נתפסין בעוון הדור כדי לזכות את הדור, החשיבות שלו נותנת לו את הזכות לאתפוסי אדרא כדי לזכות את הדור".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully