וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים יציינו 120 שנים להולדתו של הרבי מליובאוויטש

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.4.2022 / 10:45

באצטדיון טדי בירושלים יחגגו אלפים הערב את ההתוועדות הגדולה בעולם של צעירי אגודת חב"ד לרגל יום הולדתו ה-120 של הרבי, אשר בכוחו ובשליחותו פועלים אלפי שלוחי הקודש ומחוללים מהפכה בכל מקום אליו הגיעו

זה האיש שהשפיע על החיים של כולנו. ישראל-זאב גולדשמיד,
האירוע ההיסטורי היהודי הראשון שמתקיים בהיקף מלא של אולם הענק/ישראל-זאב גולדשמיד

אלפים יחגגו הערב (רביעי) באצטדיון טדי את ההתוועדות הגדולה בעולם של צעירי אגודת חב"ד לרגל יום הולדתו ה-120 של הרבי מליובאוויטש.

מדי שנה, ביום הולדתו של הרבי בי"א ניסן, מקיימים החסידים התוועדויות לרגל הולדת הרבי אשר בכוחו ובשליחותו פועלים אלפי שלוחי הקודש ומחוללים מהפכה בכל מקום אליו הגיעו. כעת, בשנת ה-120, מתוכננת התוועדות ענק, בה יועלו פרקים מיוחדים ומפעימים מפעולותיו של הרבי ששלוחיו פועלים ברחבי העולם במסירות נפש אדירה.

המעמד ההיסטורי יתקיים הערב, ויהיה האירוע ההיסטורי היהודי הראשון, שמתקיים בהיקף מלא של אולם הענק, ובהשתתפות, כאמור, של רבבות מכל רחבי הארץ.

האירוע צפוי להיות ללא בימת כבוד ואף לא הוזמנו אישים בכירים. "זו אמורה להיות התוועדות אמיתית של שמחה", מציינים בצעירי אגודת חב"ד. באירוע צפויים להופיע גדולי הזמר החסידי מרדכי בן דוד ואברהם פריד, ועוד.

נציין, כי רק ביום ראשון האחרון קיבל לידיו נשיא המדינה יצחק הרצוג את הצהרת החינוך של חב"ד באירוע חגיגי בבית הנשיא, במעמד אב בית הדין הגבוה של רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, יו"ר אגודת חסידי חב"ד הרב יצחק אהרונוב, צעירי חב"ד ורשת חינוך חב"ד. במסגרת האירוע נשיא המדינה שמע על מהותה של מגילת החינוך.

על הצהרת החינוך המסורתית חותמים מדי שנה נשיאי ארצות הברית לדורותיהם. הצהרת החינוך קובעת את יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, י"א בניסן, כיום החינוך הבינלאומי, כהכרה בפועלו של הרב שהקדיש את חייו לקידום החינוך כאבן יסוד לאנושיות. חשיבותו של החינוך בעיני הרבי משתקפת בהקמתם של יותר מ-5,000 מוסדות חינוך על ידי שלוחיו ב-50 מדינות ארצות הברית לבדה, ועוד אלפים רבים בעולם כולו ובישראל בפרט.

בשנת 1978, לפני למעלה מארבעים שנים, קיבל הקונגרס האמריקאי החלטה לכבד את מורשתו החינוכית של הרבי, ולהכריז על יום הולדתו כ"יום החינוך" הלאומי של ארצות הברית כדי לעודד ולחנך את הדור הבא של האזרחים לצעוד בדרכו של הרבי ולאמץ את ערכי הבסיס המהווים יסוד לקיומה של האומה. מאז ועד היום חוזר נשיא ארצות הברית וחותם מדי שנה על הצהרה נשיאותית רשמית אודות יום הולדתו של הרבי כיום החינוך.

יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב אמר כי "ההתעניינות הגדולה מכל קצוות הקשת בהתוועדות הגדולה בעולם, ממחישה עד כמה הרבי נוגע בכל חלקי העם, ללא שום הבדל", אומר יו"ר צעירי אגודת חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "כל יהודי בארץ ובעולם מושפע מהרבי גם היום, באמצעות שלוחיו, באמצעות תורתו הקדושה, באמצעות פעולותיו. היום הזה הוא לא רק יום הולדתו של הרבי, הוא יום סגולה לכל העם היהודי".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully