וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תראו למה זה קרה: רוכב האופניים נפל שוב ושוב

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 7:38

אדם שלא מאמין בדבר - הוא לא יוכל לעשות את אותו דבר: האדמו"ר יאשיהו פינטו התייחס לכוח של אמונה עצמית בשיעור הכנה לליל הסדר. דבריו המלאים בפנים

אופניים. ShutterStock
אופניים/ShutterStock

וַיּוֹצִאֵנוּ ה' מִמִצְרַיִם בְּיָד חֲזָקָה וּבִזְרֹעַ נְטוּיָה

בשיעור הכנה לליל הסדר, הסביר האדמו"ר יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל", את הכוח של אמונה עצמית, לדבריו, אדם שלא מאמין בדבר - הוא לא יוכל לעשות את אותו דבר.

וכך אמר הרב פינטו בשיעורו:

כתוב בילקוט שמעוני (שמות ב, קסח) שמתי שמשה רבנו היה בארץ מצרים, רואים פתאום שנעלם לכמה שנים כשהלך למדיין ומובא שלמשה רבנו הייתה טרוניה על עם ישראל שיש בהם לשון הרע, שיש ביניהם מחלוקת ורכילות, היו בליבו של משה רבנו טענות על עם ישראל.

וידוע יסוד גדול שאם האדם לא מאמין בדבר, הוא לא יכול לעשות את הדבר, מי שמקים עסק ולא מאמין בעסק שלו, לעולם הוא לא יוכל לגדל ולהרחיב את העסק שלו כי הוא לא מאמין בזה, מתי שאדם לא מאמין בדבר הוא לא יכול לעשות אותו.

למשה רבנו היו טענות על עם ישראל אז הוא לא יכל לגאול אותם, אומר הילקוט שמעוני: לקח הקב"ה את משה רבנו להיות מלך כוש במשך ארבעים שנה ושם ראה משה רבנו שהטוב של אומות העולם - הוא יותר גרוע מהרע של עם ישראל, אז משה רבנו האמין בעם ישראל והיה לו כוח לבוא ולגאול את עם ישראל.

מתי שאדם לא מאמין בדבר אין לו כוח לעשות את הדבר, מי שלא מאמין בעצמו ידע שכל מה שיעשה יכשל בו. אם אדם רוצה לעשות דבר, שיאמין שמה שעושה יש לו את הכוח הגדול לעשות את מה שעושה. אדם שרוצה לדבר, אם יאמר שאין לו כוח לדבר לעולם לא יוכל לדבר, אדם שרוכב באופנים ומפחד להיתקל באבן וליפול - בוודאי שיפול, הוא רק חושב על האבן שלא ליפול ולבסוף הוא יפול.

אדם צריך להאמין בעצמו ואז ישיג הכל, אם לא יאמין בעצמו לא ישיג כלום. משה רבנו ראה בעם ישראל לשון הרע, איש מצרי מכה איש עברי, הלשינו על משה, ראה משה רבנו שיש שנאה ואין כוח לגאול את העם. השם שלח אותו לראות את הטוב של האחרים שלא יותר טוב מהרע של עם ישראל, ואז היה לו את הכוח לבוא ולגאול את עם ישראל.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully