וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חובה ומצווה גדולה": כח לימוד ספר דברים מעורר רחמי שמים

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 19.4.2022 / 14:28

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מפרסם ביאור חדש וייחודי לקראת ההוצאה לאור המחודשת של ספר דברים. הקישור להצטרפות לסגולת ספר דברים - בפנים

ספר דברים - הרב פינטו. שובה ישראל,
ספר דברים - הרב פינטו/שובה ישראל

לקראת הוצאה לאור מחודשת של ספר דברים, בימים אלו מתפרסם ביאור חדש וייחודי על הספר, מאת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל". הביאור פותח צוהר לעומקם של הפסוקים מחד ומאידך מעניק לנו טיפים והכוונה לחיי היומיום שלנו. וואלה! יהדות בחר קטעים נבחרים.

"וַיַּרְאֵהוּ יְהוָה אֶת כָּל הָאָרֶץ וגו' עַד הַיָּם הָאַחֲרוֹן"

פירש רש"י, אל תקרי הים האחרון אלא היום האחרון. הנה הראה הקב"ה למשה רבנו את כל המאורעות שעתידין להארע לישראל עד שיחיו המתים.

הנה אנו עומדים בכל הדורות מכוחו של משה רבנו, שהיה המליץ יושר הגדול על עם ישראל בכל הדורות. ומצאנו בדור של גזרות המן וכן בכל הזמנים הקשים, משה רבנו עמד וביקש רחמים על עם ישראל. ואף בדור האחרון, עקבתא דמשיחא שהאמת נעדרת, הכח של משה הוא שעומד איתנו.

ולכן חובה ומצוה גדולה להפיץ את ספר דברים ולחזק בשער בת רבים, והראיה של משה רבנו עד הדור האחרון. וכח לימוד ספר דברים מעורר רחמי שמים על הפרט ועל הכלל, ולכן היה צריך להראות למשה רבנו את כל הימים עד סוף כל הדורות.

"וּלְכֹל הַיָּד הַחֲזָקָה וּלְכֹל הַמּוֹרָא הַגָּדוֹל אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה לְעֵינֵי כָּל יִשְׂרָאֵל" (לד יב) רש"י פירש, שנשאו לבו לשבור הלוחות לעיניהם. שנאמר (דברים ט י"ז) "וָאֲשַׁבְּרֵם לְעֵינֵיכֶם"

והנה צריך להבין, מדוע משה רבנו לא שבר את הלוחות בשמים או השאיר את הלוחות בשמים, מדוע היה צריך להורידם לעולם הזה ולשוברם פה בעולם הזה.

ואפשר לבאר ולומר, הנה הגמרא (תענית טז) כי ביום התענית היו נוהגים להוציא התיבה אל רחוב העיר ולומר: כלי צנוע היה לנו ונתבזה בעוונינו.

ועל פי זה נבאר, משה רבנו רצה לעשות זעזוע בעם ישראל לדורי דורות, שידעו שמעשיהם הרעים הביאו לשבירת הלוחות ואם דבר זה היה קורה בשמים ועם ישראל לא היו רואים את שבירת הלוחות, לא היה נעשה הרושם הגדול והחזק בנפש עם ישראל. וכפי שמוציאים את התיבה לרחבת העיר ביום התענית, כך משה רבנו רצה להשפיע עד לדור האחרון על ידי שבירת הלוחות.

להצטרפות לסגולת ספר דברים בחינם>>

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully