וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצמרר: סיים תפילת שמונה עשרה וראה את אליהו הנביא

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 12:51

קטעים נבחרים נוספים מתוך הביאור החדש של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, שהתפרסם לקראת ההוצאה לאור המחודשת של ספר דברים

איש מתפלל מרים ידיים משלב. ShutterStock
מעשיו של האדם דוחים את קולו של אליהו הנביא/ShutterStock

לקראת הוצאה לאור מחודשת של ספר דברים, בימים אלו מתפרסם ביאור חדש וייחודי על הספר, מאת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל". הביאור פותח צוהר לעומקם של הפסוקים מחד ומאידך מעניק לנו טיפים והכוונה לחיי היומיום שלנו. וואלה! יהדות בחר קטעים נבחרים.

"וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ וגו'" (יז יב)

והנה קשה, מה הלשון וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן. ועוד, מדוע התורה מאריכה בלשונה אֶל הַכֹּהֵן הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ דמה נפקא מינה מה הכהן עושה בבית המקדש.

ואפשר לבאר יסוד גדול על פי דברי רבותינו הקדושים זצוק"ל.

הנה ידוע דלפני הגאולה יבוא אליהו לבשר את הגאולה, כדכתיב (מלאכי ג כג) "הִנֵּה אָנֹכִי שֹׁלֵחַ לָכֶם אֵת אֵלִיָּה הַנָּבִיא לִפְנֵי בּוֹא יוֹם ה'" וגו'. והגמרא (סנהדרין צז) אומרת, אין ישראל נגאלין אלא בתשובה. ונמצא לפי זה, שכל זמן שעם ישראל עוברים עבירות במזיד ואינם עושים תשובה, הרי הם גורמים בזה לעכב את ביאת אליהו שיבוא לבשר את הגאולה.

אך זה ודאי שאינם עושים את זה במזיד רק בשוגג, דאין שום אדם מישראל שרוצה למנוע את ביאת אליהו הנביא זכור לטוב. אלא דעל ידי עבירות אחרות שעושים במזיד, הרי זה גורם ממילא שלא נוכל לשמוע קול מבשר ואומר של אליהו הנביא, אבל בדבר זה עצמו שגורם לעכב את ביאת אליהו, הרי הם שוגגים.

והנה מצאנו בגמרא (בבא מציעא קיד) שאליהו הנביא כהן הוא, וכן מובא ברמ"ע מפאנו (עשרה מאמרות מאמר אכח חג סכג) שאליהו עומד ומקריב תמידין כסידרן בכל יום. ומובא בייטב לב (פ אמור) שקיבל ממור זקנו רבנו הישמח משה זצוק"ל, שראה פעם אחת אחרי שסיים תפילת יח' עין בעין את אליהו הנביא מלובש בבגדי כהן, עומד ומקריב תמידים כסידרן.

והנה מה שהפסוק אומר וְהָאִישׁ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה בְזָדוֹן וזה אדם העושה עבירה כלשהי בחייו בזדון, ועל ידי העבירה בזדון גורם הוא לְבִלְתִּי שְׁמֹעַ אֶל הַכֹּהֵן שזה אליהו הנביא, שהוא כהן עליון. כי העבירות שעוברים בזדון גורמות שלא נשמע את קולו של אליהו, שמבשר ויבשר על הגאולה.

וזה הָעֹמֵד לְשָׁרֶת שָׁם אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ וודאי שאין שום יהודי שחפץ לדחות את אליהו הנביא, אבל מעשיו של האדם דוחים את קולו של אליהו הנביא.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully