וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתק: נתניהו בחר את היועץ שהקפיד על ההלכה

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 27.4.2022 / 13:05

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, חשף סיפור מרתק הקשור לראש הממשלה לשעבר ולימי ספירת העומר, שבהם אסור להסתפר. הסיפור המלא בפנים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו/ראובן קסטרו

על פי ההלכה, אסור להסתפר בימים אלו - ימי ספירת העומר, כאות אבלות על פטירת תלמידי רבי עקיבא.

הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת, חשף סיפור מרתק, שנקשר לנושא, וכך סיפר: פעם שאל רמי סדן את מרן הרב אליהו האם מותר לו להתגלח לקראת ראיון עבודה. הוא היה צריך להתקבל לעבודה חשובה עם ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו.

התקופה הייתה קשה מאד אחרי הסכמי אוסלו, והיה צורך גדול לעצור דהירת רכבת אוסלו, שהובילה למלחמת אוסלו באינתיפדה קשה. הוא שאל אם מותר להתגלח כי יש החלטות שהוא מסוגל להשפיע עליהם והם בגדר פיקוח נפש, והאם מחמת זה מותר לו להתגלח.

אמר לו מרן הרב אליהו זצוק"ל אפשר למצוא לך קולות על פי מה שאמרת. אבל באמת לא צריך למצוא קולות. צריך ללכת עם ההלכה וכך תצליח.

בא רמי סדן לראיון העבודה החשובה אצל ראש הממשלה כשהוא לא מגולח. תוך כדי השיחה הסביר רמי לראש הממשלה את סיבת היותו לא מגולח, ובסופו של דבר הוא נבחר מכל המועמדים האחרים.

אחרי כמה שנים סיפר לו ראש הממשלה שהוא בחר בו מכולם למרות היותם טובים, דווקא בגלל שהוא הגיע לראיון לא מגולח. "אני צריך לידי אנשים שיודעים לעמוד על העקרונות שלהם ולא מכופפים אותם לפי הצרכים הרגעיים".

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully