וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בארמון: הפיל בטעות את הנברשת היוקרתית

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 10:05

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו התייחס בהרחבה לפסוק "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם" הלקוח מתוך פרשת קדושים, אותה נקרא בשבת בבית הכנסת

בשבת הקרובה נקרא בבית הכנסת את פרשת קדושים, שבה התורה מדגישה לנו את הכוח האדיר שיש לאדם, שעל ידי מעשה קטן - יכול לברוא עולמות.

האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל", הסביר בהרחבה כך על הפסוק "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם":

כוונת הדברים אפשר לבאר על פי מה שמובא בתורה (דברים לב, ט) "כִּי חֵלֶק ה' עַמּוֹ יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ", עם ישראל נותנים כח בפמליה של מעלה כמו שכתוב (תהלים סח, לה) "תְּנוּ עֹז לֵאלֹהִים" ולא רק בברואי מעלה הם מוסיפים כח, אלא כביכול גם בגדולתו של הקב"ה.

וכך דקדקו בשם קדושי עליון על מה שמובא במדרש (ויק"ר כד, ט) קְדשִׁים תִּהְיוּ, יָכוֹל כָּמוֹנִי תַּלְמוּד לוֹמַר: כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי, קְדֻשָּׁתִי לְמַעְלָה מִקְדֻשַּׁתְכֶם. דהיינו שקדושתי למעלה, רצה לומר הקדושה של הקב"ה למעלה, היא מקדושתכם. בני ישראל גורמים למעלה קדושה כביכול על ידי מעשיהם הטובים, וזהו קדושתי למעלה היא מקדושתכם, ממה שאתם מקדשים עצמכם למטה, קדושתי עולה ומתחזקת ומתגדלת למעלה.

וצריך יהודי לדעת שכל פעולה שעושה למטה, מחזקת את כח הקב"ה למעלה, זה מה שאמר "יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ" שיעקב אבינו (עם ישראל) הם כמו חבל ארוך, כשמנענעים אותו למטה הוא מתנוענע גם למעלה. וזהו "כִּי חֵלֶק ה' עַמּוֹ יַעֲקֹב חֶבֶל נַחֲלָתוֹ" כמו חבל.

נברשת בתוך ארמון. ShutterStock
לפעמים דבר קטן מזעזע ומפיל או מרים עולם ומלואו/ShutterStock

וחז"ל משלו משל למלך שבארמונו הייתה תלויה נברשת גדולה מאוד של כסף וזהב, אבנים טובות ומרגליות. הנברשת הייתה מחוברת לגג הבית בחבל עבה וקשה, שמחזיק למעלה שלא תיפול. פעם עבר ליד הארמון אחד מהכפריים שהיה צריך חבל חזק לקשור את תרמילו, וראה על גג הארמון חבל קשור מבחוץ, עלה לגג של הארמון והתחיל לחתוך את החבל. כשחתך את החבל בשביל התרמיל, כל הנברשת היקרה נפלה ונשברה והיה נזק קשה ביותר. השומרים של המלך מיד תפסו אותו ושמו אותו בבית האסורים, התחילו לצעוק עליו צעקות קשות על הנזק הגדול שעשה. אבל אותו אדם אמר להם מה עשיתי? רק רציתי חבל קטן בשביל לקשור את התרמיל שלי.

לפעמים דבר קטן מזעזע ומפיל או מרים עולם ומלואו, וזהו שנאמר "כִּי חֵלֶק ה' עַמּוֹ" בני ישראל הם נעשים כחלק ממש מהקב"ה, והם נותנים עֹז לֵאלֹקִים הם נותנים עוז וכח להקב"ה. וזה מה שנאמר בפרשת השבוע "קְדֹשִׁים תִּהְיוּ כִּי קָדוֹשׁ אֲנִי" קדושתי גדולה משלכם, הקדושה של הקב"ה מתגדלת ועולה מקדושתם של עם ישראל.

לכן כל יהודי צריך לדעת ביותר בימים אלו שמתחילים ימי הקיץ, כמה שיותר מתחזק ומתקדש, מטהר ומחזק את עצמו, מסגף את עצמו ונזהר מכל הפיתויים ומכל היצרים שנמצאים בחוץ, שומר על עצמו בקדושה גדולה, הוא מחזק את כוחו של הקב"ה בעולם, ומרומם את כוחו של הקב"ה בעולם. לכן נקפיד ביותר בימים אלו בכל עניין, משום שמצווה גוררת מצוה וחס ושלום עבירה גוררת עבירה.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully