וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתונים נחשפים: האם אתם גאים בזהות היהודית שלכם?

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

4.8.2022 / 16:34

עמותת "אש ישראל" מציגה את התוצאות המסקרנות והמפתיעות של סקר הנוגע ישירות בנושא המאפיין את "תשעה באב" שיחול ביום ראשון - אחדות בעם ישראל והזהות היהודית. התוצאות בפנים

חרדים רוקדים יחדיו. ShutterStock
89% גאים בזהות היהודית שלהם/ShutterStock

לקראת יום ראשון הקרוב בו חל "תשעה באב", יום אבל יהודי בו יהודים רבים בארץ ובעולם לוקחים על עצמם לצום לזכרו של חורבן בית המקדש השני. עמותת "אש ישראל" מציגה את התוצאות המסקרנות והמפתיעות של סקר הנוגע ישירות בנושא המאפיין את המועד - אחדות בעם ישראל והזהות היהודית.

הסקר בוצע בשיתוף וע"י הסטטיסטיקאי, היזם ומנכ"ל מכון המחקר "מדגם" מנו גבע.
במחקר נבדקה חשיבותה של הזהות היהודית, הצורך בפלטפורמות להעמקה בעולם התוכן היהודי ותחושות השייכות לעם בקרב למעלה מ-1000 אנשים מכלל סוגי האוכלוסייה.

בין השאלות שנשאלו בסקר:

האם את/ה גאה או לא גאה בזהות היהודית שלך?

89% השיבו שהם סה"כ גאים בזהות היהודית שלהם בעוד ש-6% השיבו שהם לא גאים בזהותם.

כשאתה חושב על המושג "זהות יהודית", אילו דברים עולים לך בראש?

28% השיבו מסורת, 23% השיבו חגים 18% השיבו דת, 11% השיבו שבת. רבים נוספים השיבו מנהגים, מדינת ישראל, היסטוריה, שייכות, תורה ועוד.

עד כמה חשובה או לא חשובה לך הזהות היהודית שלך?

85% השיבו שסה"כ זהותם היהודית חשובה להם בעוד ש-14% השיבו שזהותם היהודי לא חשובה להם.

עד כמה חשוב או לא חשוב לך להעביר חוכמה וערכים יהודיים לדור הבא?

79% השיבו שחשוב להם להעביר חוכמה וערכים יהודיים ו17% השיבו שלא חשוב להם העברת חוכמה וערכים יהודיים לדור הבא.

תוצאות הסקר מרתקות ומפתיעות. מרבית הישראלים שנשאלו בסקר מזדהים כיהודים גם בעודם מקיימים אורח חיים חילוני. למרביתם זהותם היהודית חשובה והם היו רוצים להכיר ולהעמיק בחוכמה היהודית. בני המגזר החילוני מעוניינים להחכים ולהעמיק בחוכמת היהדות, אך לא מוצאים דרך נגישה ופשוטה שתוכל להשתלב בחיי היום יום שלהם. הצורך והביקוש לבניית פלטפורמה מתאימה, פשוטה ונגישה להעמקה בחוכמה היהודית במיוחד למגזר החילוני.

הרב איתיאל, מנהל בכיר בעמותה: "מצד אחד תוצאות הסקר מעודדות אותי ומצידו השני מדאיגות. מצד אחד אנו רואים שזהותם היהודית של הציבור הישראלי חשובה להם, וישנו עניין לשמר את הזהות לדור הנוכחי ולדור הבא. לצערי התוצאות מראות שאין מספיק הזדמנויות ללמידה והעמקה ויש לתת מגוון רחב של הזדמנויות לכל הישראלים אשר יקדישו זמן ללמידה של החוכמה היהודית, הכרת המורשת והכרת התרבות. יש להתאים את הלמידה דרך שיטה רלוונטית ועדכנית לתקופת הזמן. אם רק נדמיין שהחברה שלנו כאן בישראל תהיה יותר מחוברת לזהותה היהודי יהיה לה כמובן יותר הזדמנויות ללמוד. ומה זה ייצר ? זה ייצר אחדות בעם ישראל החשובה במיוחד בימים אלו בו אנו מציינים את חורבן בית המקדש השני. אחדות בעם ישראל תחזק את תחושת הביטחון של יהודים מכל רחבי העולם. בביקורי ברחבי העולם עם שגרירים ונשיאים אני תמיד חוזר ומציין - יהודים מכבדים יהודים אשר מכבדים את יהדותם."

"אש ישראל" היא הזרוע הישראלית של עמותת "אש גלובל", ארגון בינלאומי להפצת יהדות בעולם. מטרתו של הארגון היא הפצת ערכים יהודיים בקרב כל יהודי בישראל ובעולם, באמצעות פרויקטים רוחביים, סמינרים ותוכניות נוספות.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully