וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חורבן": זה האדם שכדאי לכם להתרחק ממנו

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.5.2022 / 11:46

קטעים נבחרים מתוך הביאור החדש של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לקראת ההוצאה לאור המחודשת של ספר דברים, והפעם: למה עלינו להילחם על טהרת הקודש עם דעות ישרות?

לקראת הוצאה לאור מחודשת של ספר דברים, בימים אלו מתפרסם ביאור חדש וייחודי על הספר, מאת האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו, מנהיג "שובה ישראל". הביאור פותח צוהר לעומקם של הפסוקים מחד ומאידך מעניק לנו טיפים והכוונה לחיי היומיום שלנו. וואלה! יהדות בחר קטעים נבחרים.

"שְׁמַע יִשְׂרָאֵל אַתָּה עֹבֵר הַיּוֹם אֶת הַיַּרְדֵּן" (ט א)

הנה מובא במדרש (רבה דברים רבה ג ח) כל הניסים שעשה הקב"ה לישראל לא עשאן אלא על המים וכו'.

וצריך להבין, הרי כל רגע שאנו חיים זה נס "וְעַל נִסֶּיךָ… וְעַל נִפְלְאוֹתֶיךָ… שֶׁבְּכָל עֵת".
ועוד, הנה הרמב"ן (פרשת בא) כותב שאין לאדם חלק בתורת משה רבינו עד שיאמין שכל דברינו ומקורנו כולם ניסים, אין בהם טבע ומנהגו של עולם. אם כן, מה הכוונה שהקב"ה עושה ניסים רק על המים?

ואפשר לבאר ולומר יסוד עצום על פי דברי רבותינו הקדושים זצוק"ל, שחייב אדם לחיות אותו בכל רגע ועוד בימים טרופים אלו שהאמת נעדרת, וקשה להבחין ולדעת מה זה דרך טהורה וישרה ומה זה דרך טומאה.

כי הנה בכל דור ודור הטומאה מחפשת דרך איך להיכנס בתוך הקדושה, חוץ מן הרשעים החיצוניים שהם נלחמים מבחוץ, בתוך הקדושה יש רשעים וטומאה שנכנסים בתוך דרך השם ומשם משפיעים רע ומחריבים כל חלקה טובה.

וכמו שהיו בזמן הנביאים, נביאי השקר, שהיו מתנהגים כצדיקים וכנביאים שמנבאים נבואות מהקב"ה לעם ישראל והכל היה שקר ובדיות מליבם, כך היום בתוך התורה ודרך השם יש אנשים שהם בגדר נביאי שקר, עם דרשות ודברי תורה ודבר השם, שאין להם שום אחיזה בתורת משה, וכל אשר עושים זה לכבודם ולכבוד ממונם והם בגדר של נביאי השקר של הדור הזה, והם דורשי התורה בדרך שקר בגדר של נביאי השקר.

גבר הולך ברחוב לבד בחושך. ShutterStock
בדברים עקרוניים אין פשרות - תפוח אחד רקוב מקלקל ארגז שלם של תפוחים/ShutterStock

ועל כל אדם להיות חכם ולבדוק בחורים ובסדקים, כי דרך השם צריכה להיות על טהרת הקודש בקדושה ובטהרה, וְהָיָה מַחֲנֶיךָ קָדוֹשׁ.

ובדברים עקרוניים אין פשרות, תפוח אחד רקוב מקלקל ארגז שלם של תפוחים. ועל חטאים של יצר הרע ותאווה אפשר לסלוח ולחזק ולהתחזק, אבל על חטאים של יסודות התורה, כפירה, כפיות טובה, דעות נפסדות, עקמומיות הדעת, אין פשרות "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ".

וכך בכל ענין הניסים והנפלאות, חייבים שיבואו ממקור טהור וקדוש כמים. כדכתיב (ירמיה י"ז יג) מִקְוֵוה יִשְׂרָאֵל ה' והגמרא (יומא פה) מה המקווה מטהר את הטמאים, אף הקב"ה מטהר את ישראל.

וכך מובא בדורשי החן (מדרש תלפיות ענף ארץ ישראל בשם הרמ"ק) שבכל גבולות ארץ ישראל יש מים. גבול מזרח הוא הירדן, וגבול מערב הוא הים הגדול, וגבול צפוני הוא נחל מצרים, וגבול דרום נהר פרת. והכוונה בזה שכל ארץ ישראל מסובבת במים לטהר כל מה שנכנס לתוך ארץ ישראל.

וכך כל נס ונס הנעשה ליהודי, חייב שיהיה יסודו ממים ממקור קדוש. וכן כל תורה שנכנסת לאדם חייבת להיות ממקור קדוש, ובלי יסוד מים של טהרה וקדושה התורה והנסים נהיים לאדם דבר אחר ובילבול וחוסר מנוחת הנפש.

ולכן בדור הקשה שאנו נמצאים, שהמלחמה מבחוץ קשה וחוסר הידיעה מבפנים נהיית קשה מרגע לרגע, עלינו להילחם על טהרת הקודש עם דעות ישרות, ממון ישר, ריחוק ובידול מאנשים פגומים בנפש שּׁכל דיבור איתם משאיר חורבן בנפש, גם אם לא מגלים ומרגישים מיד, אחרי זמן רואים שכל מגע איתם פגיעתם רעה, וכל רווח כספי שחושבים להנות ולהרוויח מהם שמור לבעליו לרעה, ולבסוף יאבד את הכסף הפסול וגם את כספו שהרוויח ביושר.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully