וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הישיש התרגש מביקורו המפתיע של הרב הראשי

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 10:48

הרב הראשי של רוסיה ערך קביעת מזוזה והנחת תפילין בביתו של וועלוול מולביץ, שלחם בגבורה לצד אביו מול הנאצים שביקשו לכבוש את לנינגרד

לכבוד חג הניצחון - 9 במאי, בו יציינו השנה 77 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה על-ידי הצבא האדום, הפעיל "מרכז החסד היהודי שערי צדק" במרכז מוסקבה כמדי שנה את מבצע 'אומרים תודה', ועשרות מתנדבים יצאו לבקר את ה'וֶטֶרָנִים' היהודים בביתם, להגיש להם סל מזון כשר וחגיגי, הנחת תפילין ומכתב ברכה אישי מרבה הראשי של רוסיה.

הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר בביתו של וועלוול מולביץ. מבשר טוב מוסקבה,
ביקור הרב/מבשר טוב מוסקבה

את הביקור הראשון ערך הרב הראשי הגר"ב לאזאר בביתו של וועלוול מולביץ, שלצד אביו לחם בגבורה מול הנאצים שביקשו לכבוש את לנינגרד. הרב הראשי ערך בביתו קביעת מזוזה והנחת תפילין, והישיש היהודי התרגש מהביקור החשוב ומהברכות לעוד שנים רבות ובריאות.

לצד עשרות 'וטרנים' יהודים, זוכים גם ניצולי שואה רבים לעזרה קבועה של טיפול סיעודי מסור, מזון חם ומזין, תרופות וכל עזרה נדרשת, בידי מאות עובדי מרכז החסד היהודי הגדול ביותר במדינות חבר העמים.

הרב הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר, איגרת הברכה לווטרנים. מבשר טוב מוסקבה,
איגרת הברכה לווטרנים/מבשר טוב מוסקבה

להצלחת המבצע, גויסו השנה תלמידי ה'מתיבתא', שיצאו בפריסה מלאה בכל מוסקבה לבקר את הווטרנים, ובידיהם סלי מזון ואיגרות הברכה לווטרנים, בהן כתב הרב הראשי שליט"א כך: "אנו אסירי תודה לה' על הישועה המופלאה, והאבות צריכים להעביר זאת לילדיהם בכל שנה מחדש, וגם בתוכניות הלימודים בבית הספר אנחנו צריכים לדבר יותר על המלחמה הנוראה ההיא, על השואה, על ההישג המופלא של אלה שעצרו וניצחו את הנאצים, ומחויבים אנו שהילדים והנכדים שלנו יידעו זאת".

"כל אחד מאיתנו מחויב לעשות הכל כדי שהשלום ישרור. זוהי חובתנו הקדושה לאלה שהביסו את הנאצים והניפו את דגל הניצחון על הרייכסטאג, וזו חובתנו לילדינו, לנכדינו, ולכל הדורות הבאים", הוסיף רבה של רוסיה.

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully