וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר מסאטמר: ניסו להשתלט על מירון בחסות האסון

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 22.5.2022 / 7:30

האדמו"ר מסאטמר התייחס למתווה מירון שביקש לעשות סדר במירון בל"ג בעומר בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בעקבות האסון בשנה שעברה: "הם ניסו להשתמש באסון המר שאירע לפני שנה וחיפשו להשתלט על המקום שהמוני יהודים עולים בו לשפוך שיח לפני בורא כל עולמים במשך מאות שנים"

הילולה במירון 22 במאי 2019. קובי ריכטר/TPS, אתר רשמי
"הם רוצים לקחת מהמקום את כוח הקדושה ואת כל ההרגשים שיש לבני ישראל"/אתר רשמי, קובי ריכטר/TPS

לא כולם קיבלו את מתווה מירון שביקש לעשות סדר במירון בל"ג בעומר בהילולת רבי שמעון בר יוחאי, לאחר שבשנה שעברה התרחש במקום אסון שבו נהרגו 45 בני אדם. האדמו"ר מסאטמר טען לחסידיו שמדינת ישראל ניסתה "להשתלט" על ציון התנא רבי שמעון בחסות המתווה.

לדבריו של האדמו"ר מסאטמר: "כשמביטים על מה שהתחולל באתרא קדישא מירון, מדובר למעשה במקום היחיד מתוך המקומות הקדושים הידועים בארץ ישראל שעדיין נמצא בידי שומרי תורה ומצוות ששומרים עליו, אך הם ניסו להשתמש באסון המר שאירע לפני שנה וחיפשו להשתלט על המקום שהמוני יהודים עולים בו לשפוך שיח לפני בורא כל עולמים במשך מאות שנים, כשבפנים יש בחינה של יום כיפור ובחוץ של שמחת תורה. שבועות ארוכים היו נוסעים כדי להיות בל"ג בעומר במירון, וכאן ניסו עם ה"הבה נתחכמה לו" לחבל בכך".

האדמו"ר התייחס לאסון הקשה ואמר: "אכן אירע אסון מר ונוראי, יהודים יראים ושלמים נלקחו מאיתנו באופן נוראי, אך אם היו נעמדים על כך שיהודים יתאספו כראוי כפי שהיה עד כה, ושלא נגיע לאסונות ומכשולות ניחא, אך לא זה היתה מטרתם וראו זאת".

לדבריו, "הם פשוט לא יכולים להביט בקדושה של בני ישראל שבאמונה גמורה עולים לתנא ר' שמעון כדי להתקשר בו, והם רוצים לקחת מהמקום את כוח הקדושה ואת כל ההרגשים שיש לבני ישראל אל המקום הזה, ואת כוח החיים של להתקשר לצדיקים מהדורות הקודמים".

האדמו"ר מסאטמר טען לסיום כי "רואים את המסירות נפש אצל בני ישראל שמאז ומקדם לא עושים איתם פשרות, שיצאו במאות אוטובוסים בלי לדעת עם יגיעו או לא יגיעו, ועצרו במרחק רב מהמקום וצעדו שעות ארוכות, וב"ה ראו את הכוח של מלחמת אש דת, את המלחמה של רבי שמעון בר יוחאי, ואלו ברחו משם וראו כי הם אינם יכולים לשלוט שם, ואכן, אותם יהודים שכל השנה אינם נהנים מהם, הם שהצליחו במסירות נפש לגרש אותם מן המקום".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully