וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סמל לרב בישראל": רבה של רחובות הלך לעולמו

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 10:12

נשיא ישיבת מאור התלמוד, הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, הלך לעולמו בגיל 92. אלפים מתלמידיו ותושבי העיר צפויים להשתתף בהלוויה

הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רבה של העיר רחובות. יח"צ,
הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רבה של העיר רחובות/יח"צ

הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל רבה של העיר רחובות ונשיא ישיבת מאור התלמוד הלך אתמול לעולמו והוא בן 92 שנים.

הלוויתו תצא היום בשעה 13:30 מישיבת מאור התלמוד לעבר בית העלמין ברחובות. אלפים מתלמידיו ותושבי העיר צפויים להשתתף בהלוויה.

המנוח זצ"ל שקד על התורה בצעירותו בישיבות בני עקיבא - כפר הרא"ה וחברון בירושלים. לאחר פטירת אביו, הגאון רבי רפאל קוק, התמודד המנוח בבחירות לרבנות העיר טבריה. בחנוכה תשל"ב נהרג אחיו הבכור, הגאון רבי שלמה קוק, רבה של רחובות, בתאונת דרכים, עם אשתו ושניים מבניו. בעקבות האסון נקרא הרב קוק למלא את מקומו של אחיו כרבה של העיר רחובות, עד היום הזה.

אחיינו של הנפטר, הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, מרבני פתח תקווה ומפוסקי ירושלים, ספד לו ואמר כי "עיניי דומעות. לאחר פטירת אבי, הרב שלמה קוק זצ"ל, הוכתר אחיו הרב שמחה לממלא מקומו כרב העיר רחובות. הייתה זאת נחמתנו. הרגשנו שאבא לא מת. הוא היה סמל לרב בישראל, לא נתן לעצמו מנוח במאבקו למען תורת ישראל, רבני ישראל ועולם הישיבות. זכה להערכה גדולה ממורי ורבי פוסק הדור הרב אלישיב זצ"ל. זו אבדה גדולה לעם ישראל".

הראשון לציון, הרב הראשי רבי יצחק יוסף, אמר כי "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן רבני ישראל, רבה של רחובות ולשעבר חבר מועצת הרבנות הראשית לישראל עשרות בשנים, הרב הגאון רבי שמחה הכהן קוק זצ"ל, שהנהיג את עדתו ביד רמה ועמד בעוז ותעצומות לביצור חומות הדת ולימין הרבנות משך כל שנות כהונתו המפוארות. עולם הרבנות יחסר את אחד מגדולי מגניו ופאר גידוליו. תנחומינו למשפחתו הרוממה, תלמידי חכמים מופלגים ההולכים בדרכו".

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully