וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרן ראש הישיבה: "ללא קבלת עול תורה ומצוות - אין זה גיור כלל"

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 31.5.2022 / 11:07

שני מכתבים נדירים של גדולי ישראל הוקראו בכינוס הל"ב של מליאת "ועידת רבני אירופה" - המכתב של מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין לכינוס המתקיים כעת במינכן ומכתבו של מרן שר התורה הרב חיים קניבסקי זצוק"ל לרבני הוועידה לקראת הכינוס במינכן לפני כ-7 חודשים

בווידאו: הרב לבל מקריא את מכתבי גדולי ישראל/יח"צ

עם פתיחת הכינוס הל"ב של מליאת "ועידת רבני אירופה" הוקראו שני מכתבים נדירים של גדולי ישראל; מרן ראש הישיבה הרב גרשון אדלשטיין במכתב לכינוס המתקיים כעת במינכן ומכתבו של מרן שר התורה הרב חיים קניבסקי זצוק"ל שנשלח לרבני הועידה לקראת הכינוס במינכן לפני כשבעה חודשים. המכתבים הובאו ע"י נציג גדולי ישראל בוועדה המתמדת הרב ישראל פרידמן והוקראו בפני מאות הרבנים ע"י המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת 'תורת חיים' במוסקבה הגאון רבי משה לבל.

המכתב שהוקרא ב"ועידת רבני אירופה". יח"צ,
המכתב שהוקרא ב"ועידת רבני אירופה"/יח"צ

במכתבו ל"ועידת רבני אירופה" המתכנסת במינכן כותב מרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטין כי "הנה עוד לא תם משבר הקורונה שהשפיע רבות על קהילות ישראל ברחבי אירופה, שהוכו רבות בגוף וברוח, ומאז הוטל על כתפי רבני הקהילות לשקם הנהרסות, וכבר קפץ עליהם רוגזה של המלחמה הקשה באוקראינה כאשר קהילות שלמות נהרסו, אחרות לקחו מקל נדודים, והמוני פליטים יהודים מחפשים מקום מפלט ומשענת רוחנית בקהילות ישראל ברחבי היבשת, ובודאי בעת הזאת, תפקידם של הרבנים להחלץ חושים לימין הפליטים, ולעורר את לבב אחינו בית ישראל רחמנים וגומלי חסדים, לפתוח לבם וביתם לאחים שגלו מביתם, ואיש את רעהו יעזורו".

ראש הישיבה הוסיף כי "וכאשר בסערת התקופה יש רבים המבקשים להסתפח לכרם בית ישראל כנתיב מילוט והצלה מאימת המלחמה, מן הראוי לשוב ולעורר את הידוע מכבר כי קבלת גרים הוא אך ורק כפי הנהוג מקדמת דנא על פי מסורת ההלכה ודעת גדולי הפוסקים מדור דור, ורק ע"י בית דין קבוע וחשוב, כי ללא קבלת עול תורה ומצוות אין זה גיור כלל, ויש בזה סכנת התבוללות חמורה הן לקהילותיכם והן לארץ הקודש, ויש לעמוד על משמר טהרת היחוס של כלל ישראל".

עוד כתב במכתבו כי "ובעיקר על הרבנים לטכס עצה כיצד לסייע לקליטה רוחנית על פי התורה עבור המבקשים לעזוב את ארצותיהם מפני הסערה, ולהעמיד מחדש את הקהילות על אדני התורה, והדרך לזה היא ע"י עסק התורה, להשפיע שיעסקו בתורה, ולהרבות מה שיותר שיעורי תורה, וכוללים לאברכים, בכל מקום ובכל שעה

'והנה בעת הזאת אנו עדים למציאות קשה כאשר ממשלות מנסות להתערב בכהונת רבנים, ובוודאי יש להתלכד בכוח הרבים של רבני הקהילות לעמוד על משמר עצמאות הרבנות בכל אתר ואתר, כי חלילה שתהיה שום התערבות מבחוץ, ואחריתו מי ישורנו, 'על כן תחזקנה ידיו של נשיא הועידה הגר"פ גולדשמידט שליט"א רב אב"ד מוסקבה, בעומדו על משמר עצמאות הרבנות בעירו וברחבי אירופה, ועימו יו"ר הועדה המתמדת ואב"ד לונדון הגר"מ געלי שליט"א, והגר"מ לבל שליט"א, המנהל הרבני של הועידה וראש ישיבת תורת חיים במוסקבה, חברי בית הדין דאירופה ורבני הועידה".

"תחזקנה ידיכם רבני קהילות אירופה להנהיג הקהילות ע"פ התורה הק', ולזכור כי אף שיש לפעול ולנקוט בדרכי השתדלות, אבל עיקר ההצלה והשמירה של כלל ישראל בכל עת היא ע"י עסק התורה, ותורה מגנא ומצלא', בפרט עתה בעמדנו ערב זמן מתן תורתנו, שהוא זמן שבו חוזרת ההשפעה לזכות לתורה".

לזכרו של מרן שר התורה זצ"ל הובא המכתב של מרן זצ"ל שנשלח לכינוס שנדחה לפני כשבעה חודשים. מרן שר התורה זצ"ל כתב בין דבריו: "מול כוונת מנהיגיהם להזיד בענייני הדת מהנהוג מקדמת דנא על פי מסורת ההלכה וגדולי הפוסקים מדור דור, ובעיקר בענייני קבלת גרים לכלל ישראל שללא קבלת עול תורה ומצוות אין זה גיור כלל ויש בזה סכנת התבוללות חמורה בארץ הקודש ראוי כי תנהגו בוועידתכם כדברי הנביא 'קרא בגרון אל תחשך כשופר הרם קולך והגד לעמי פשעם ולבית יעקב חטאתם".

מרן שר התורה הוסיף כי "ובפרט כאשר ראשי השלטון פועלים לחזק בארה"ק את השפעת הרפורמים והקונסרבטיבים ובאם תגבר השפעתם ותתרבה התבססותם, עלול ח"ו הדבר לחזק את הנהגתם והשפעתם אף במדינותיכם. יה"ר שאף הד קולכם שייצא מרבני הועידה יהדהד ברמה וימנע מכל זוממי רע שלא ירעו ולא ישחיתו בהר קודשי".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully