וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכירה האירופאית הפתיעה: "הגנה על החיים היהודיים - היא קריטית"

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 2.6.2022 / 11:03

במושב מיוחד בנושא השחיטה הכשרה הנערך במסגרת הוועידה הל"ב של ועידת רבני אירופה המתקיימת במינכן שבגרמניה, השתתפו מאות רבנים. הבכירה הוסיפה: "השחיטה הכשרה היא הומנית ביותר"

מושב מיוחד בנושא השחיטה הכשרה. אלי איטקין,
מושב מיוחד בנושא השחיטה הכשרה/אלי איטקין

סוגיית השחיטה הכשרה - על שולחן הדיונים: מאות רבנים השתתפו במושב מיוחד בנושא השחיטה הכשרה בהשתתפות בכירי מוסדות האיחוד האירופי האו"ם וגופים בינלאומיים שהתקיים במסגרת הוועידה הל"ב של ועידת רבני אירופה המתקיימת במינכן שבגרמניה.

"הזמנים הקשים והנוראים שעברו על האנושות כולה ועל העם היהודי ובמיוחד בשנים האחרונות הוכיחו לעולם כולו כי קהילות מצליחות בעולם נוצרות ע"י אישים בעלי רוח ונפש מנהיגים הפועלים ללא לאות למען אחרים במסירות נפש ולא ע"י בניינים פיזיים" - אמר נשיא 'ועידת רבני אירופה' רב ואב"ד מוסקבה הגאון רבי פנחס גולדשמידט.

לדבריו, "ראינו את הקהילות שלנו שכמעט התפוררו לאחר הקורונה ובעקבות המלחמה ולולי מנהיגותם של הרבנים ראשי הקהילות לא היתה יכולה להיות להן תקומה. על המנהיגות האירופית לתת למנהיגות הרבנית את הכלים הדרושים לטפח להגן ולשמור על הקהילות ועל הזכויות הבסיסיות של העם היהודי. הצהרה על 'חופש דת' אינה יכולה 'לחנך' אותנו כיצד לשמור על מצוות הדת. רק האפשרות שלנו לשמור על מצוות הדת כהלכה המסורה לנו מדור דור היא חופש דת".

במושב המיוחד אמרה סגנית נשיא הפרלמנט האירופי ניקולה באר כי "מוסדות האיחוד האירופי נוסדו כדי להגן ולשמור על אירופה מאוחדת וסובלנית ובמיוחד להגן בנחישות על זכויות המיעוטים. באר המשמשת בין השאר כשליחה מיוחדת למאבק באפליה דתית ובאנטישמיות אמרה כי חובתה של אירופה, מוסדות האיחוד האירופי והעם כולו מוטלת האחריות הזו - טיפוח והגנה על החיים היהודיים באירופה הוא קריטי קודם עבור הקהילה האירופית. אסור לנו להשלים עם כל יוזמה נגד מצוות הדת של היהודים".

דניאל הולטגן, דובר מועצת אירופה והנציג המיוחד של מועצת אירופה למאבק באנטישמיות ופשעים על רקע איבה ואי סובלנות דתית אמר במושב "כי אירופה לצערנו הרב הופכת לחילונית הולכת וגוברת הנובעת מבורות. עלינו להתמודד עם הבורות הזו והאידיאולוגיה שנוצרה בעקבותיה נגד חופש הדת בדרך של חינוך ומלחמה עקבית ונחושה כדי לאפשר חיים יהודיים נורמטיביים'. המתאמת מטעם הנציבות האירופית למאבק באנטישמיות ולקידום חיים יהודים באירופה מאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים קתרינה פון שנירביין אמרה אף היא כי חינוך הוא ללא ספק המפתח להגנה נוספת על שיטות דת באירופה. פון שנרביין אמרה כי "השחיטה הכשרה היא הומנית ביותר והעם היהודי תמיד היה מודאג מאוד מרווחת בעלי החיים. עלינו להסביר ולגרום לכך שאנשים צריכים להיות מודעים לכך".

השליח המיוחד לנושא חופש הדת מטעם משרד זכויות האדם של האו"ם אחמד שהיד אמר כי "לא דיי לדבר על זכויות דתיות - חופש הדת חייב לבטא את הזכויות הדתיות של הקהילות היהודיות ולהילחם למען הקהילה היהודית לבל ייפגעו זכויותיו". דברים חמים על הגנת הזכויות הדתיות נשא סגן נשיאת הנציבות האירופית מרגריטיס שינאס.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully