וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מהבירה: לימוד התורה סחף את העמלים לפרנסתם

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 8.6.2022 / 14:26

בערב חג השבועות נרשם רגע מרגש, בעת שמאות בני תורה מכל רחבי הארץ, העמלים לפרנסתם, התאספו בהיכל בית הכנסת הגדול בירושלים ללימוד והכנה רוחנית לחג מתן תורה

עולם הישיבות והכוללים עמוס ומלא בתלמידי חכמים ששוקעים בהוויות אביי ורבא, אולם מלבדם, לימוד התורה סוחף קהלים נוספים שביומיום עמלים לפרנסתם. בסוף השבוע האחרון, ערב חג השבועות, נרשם רגע מרגש, בעת שמאות בני תורה מכל רחבי הארץ, העמלים לפרנסתם, התאספו בהיכל בית הכנסת הגדול בירושלים, ללימוד והכנה רוחנית לחג מתן תורה.

לימוד תורה. יחצ,
לימוד תורה/יחצ

כאמור, הערב שנקרא "כולה שלי" יועד עבור בני תורה העמלים לפרנסתם, מכל החוגים והמגזרים, שנפשם ביקשה הכנה לקראת המעמד הגדול של קבלת התורה, והצורך להרגיש שייכים ליום הגדול. כך זה עבד: כל משתתף קיבל שני דפי גמרא ופרק בתנ"ך, והלימוד נעשה מתוך ספרים מהודרים של "שוטנשטיין" ו"עוז והדר" שפיארו את הלימוד. במשך שעתיים וחצי המה בית הכנסת בקול תורה ולימוד, ובני תורה העמלים לפרנסתם מצאו פרק זמן של קורת רוח בין דפי הגמרא והתנ"ך.

לקראת סיום הלימוד חולקו משניות ותהילים לכלל המשתתפים, וכך בתוך כמה דקות סיימו הנוכחים את שירתו של דוד המלך, ואת ש"ס המשניות לע"נ ר' משה קלמן גרייף ז"ל. בסיום ש"ס בבלי כובד הרב אבנר טוניק ראש ישיבת נחת רוח, ובקדיש כובד הנגיד ר' דניאל צבי ארי גרייף לע"נ אביו המנוח.

לימוד תורה. יחצ,
לימוד תורה/יחצ

לאחר הסיום פצחו הלומדים בשירה וריקוד לקול צלילי שירתו של הזמר עמירן דביר, שגם הוא היה חלק מהלומדים בערב המיוחד. בהמשך נערך זיץ מרגש אותו פתח הזמר אברומי ווינברג, ולאחריו זכו הלומדים בשעת חיזוק מהרב הלל פלאי שדיבר וחיזק את הנוכחים תוך כדי שירה מרגשת ומחברת של מיטב שירי תורה וכיסופין.

את הערב חתם הזמר נפתלי קמפה שהפתיע את הלומדים במופע מרגש שכלל את מיטב להיטי בית המדרש שלו, לצד לחנים עתיקים של שירי חג השבועות. ידידיה מאיר, מי שהנחה את הערב כולו אמר כי "אני מתרגש להיות חלק מההיסטוריה הזו, אין לי ספק שמיזם "כולה שלי" ימשיך לאורך שנים ויפעל רבות בחיבור כל חלקי העם ללימוד התורה ולשייכות הבלתי אמצעית שלנו אליה".

אריה זמיר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully