וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרקים והיתושים חשפו את הסוד הגדול

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 11:39

מדוע צריך לנוע ולא להישאר במקום, בדיוק כמו נהר שמימיו זורמים? האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו הסביר על כך בהרחבה בשיעור שהתקיים השבוע. ההסבר המלא בפנים

חרקים נמשכים לאור. ShutterStock
"כל הדברים זורמים וממשיכים והאדם צריך לזרום ולהמשיך ולא להישאר ולעמוד במקום"/ShutterStock

בשיעור שהתקיים השבוע, האריך האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו מנהיג "שובה ישראל", על הצורך לנוע ולא להישאר במקום והוא המשיל זאת לנהר שמימיו זורמים.

"אם נביט על הנהר או הים", אמר הרב פינטו בראשית דבריו, "נראה שהם אף פעם לא עומדים במקום. מים שעומדים במקום הם מתקלקלים, אי אפשר לשתות אותם, הם מעלים ירקת, נהר צריך לזרום כל הזמן".

"נהר שזורם - מימיו ראויים לשתות, אפשר להשתמש בהם, אפשר להנות מהם. דבר שעומד במקום - הוא מתקלקל ועם הזמן הוא נהיה דבר בעייתי שמביא חרקים ויתושים ודברים לא טובים", הוסיף.

"כך גם האדם צריך לדעת", המשיך הרב פינטו, "כל הדברים זורמים וממשיכים והאדם צריך לזרום ולהמשיך ולא להישאר ולעמוד במקום. אם אדם עומד, ברוחניות, בגשמיות - זה נהיה בעיה ונהיה מקום שיוצא ממנו צרה ויוצא ממנו דבר לא טוב".

"הכל בחיים צריך לזרום ולהמשיך. למדת מסכת אחת - תלמד עוד מסכת, קראת ספר דברים אחד - תתחזק לשבוע הבא לקרוא שני ספרים. קראת זוהר הקדוש - מחר תלמד עוד פעם את הזוהר הקדוש. אדם צריך המשכיות בדברים שהוא עושה, אם אין לאדם המשכיות ואדם תפוס על דבר אחד - הדבר הזה יוביל אותו לרדת לאט לאט או מהר מהר למטה למטה".

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
  • עוד באותו נושא:
  • יהדות
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully