וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדמו"ר הרב פינטו לתלמידיו: "תדרשו בשלום כל אדם"

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל

עודכן לאחרונה: 6.7.2022 / 12:42

לקראת ימי בין המצרים, שיגר מנהיג "שובה ישראל" לתלמידיו אגרת, בה הדגיש את החובה להתחזק באהבת הזולת ובעיקר בלהקדים שלום לכל אדם: "עלינו להרבות באהבת חינם בין אדם לחברו"

הרב פינטו. קובי הר צבי,
הרב פינטו/קובי הר צבי

באגרת ששיגר האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לתלמידיו לקראת ימי בין המצרים, הוא הדגיש את החובה להתחזק באהבת הזולת ובעיקר בלהקדים שלום לכל אדם.

בפתח דבריו כתב הרב פינטו: "לכל בני הקהילה הקדושה "שובה ישראל" הקב"ה ישפיע שפע ממרום ונזכה לעבור יחד את החבלי משיח בחן, בחסד וברחמים מרובים. הנה אנו עומדים בפתח י"ז בתמוז, ימי חורבן בית המקדש וידועים דברי רבותינו הקדושים, דור שלא נבנה בו בית המקדש, כמו שנחרב בו. ועלינו לחקור ולדרוש את סיבת חורבן הבית השני, שנאת חינם. וכל עוד לא תיקנו את המידה הקשה של שנאת חינם, עדיין הבית לא נבנה. ולכן ביותר בימים אלו עלינו להרבות באהבת חינם בין אדם לחברו".

"הנה הגמרא (ברכות יז'): אמרו עליו על רבי יוחנן בן זכאי שלא הקדימו אדם שלום מעולם, ואפילו נכרי בשוק. וזה מה שמזהיר התנא (אבות פד') רבי מתיא בן חרש אומר: הוי מקדים בשלום כל אדם. ועלינו לדעת שהיא מצות עשה מדברי קבלה התלויה בפה, שאפשר לקיימה בכל יום. שנאמר (תהילים לד טו) "…בַּקֵּשׁ שָׁלוֹם וְרָדְפֵהוּ", הוסיף.

"וכך מובא בספר חרדים (פרק לח אות ד) והנהגה זו היא ראויה לכל תלמיד חכם, שיהא מקדים שלום לכל אדם כדי שתהיה רוחן נוחה הימנו. (רמב"ם פה מהלכות דעות הז') וגם יש בזה עצה טובה לכל אדם, ובפרט לאיש הגולה מארצו, שאם ירצה שירבו אוהביו ויתוודע עם בני אדם, יקדים שלום לכל אדם ועל ידי זה ימעיט מעליו את ייסורי הגלות, כי על ידי שיכבד את הבריות ויקדים בשלומם יהיה אהוב עליהם. (בית הבחירה למאירי אבות) וזוהי ההצלחה הגדולה לאדם, שיכול האדם להשיג בעולם הזה".

עוד הוסיף הרב פינטו באגרתו: "ורבי משה אלמושנינו (בפירושו פרקי משה על אבות) כותב, וכאשר ירגיל עצמו בזה יתגבר עליו השכל ולא יהיה נטרד בשום צד ובשום דבר, ולא יהיה פורש ממנו עול תורה בשום צד ובשום זמן. והזוהר הקדוש מבאר דבר מפחיד (פרשת וארא) ומי שהוא מקדים בשלום צדיק נחשב, כאילו הקדים בשלום הקב"ה".

"והנה הקדמת שלום אינה דבר של מה בכך, אלא מביאה את האדם להכנעה ועל ידי זה לקבלת התורה ולקרבה להקב"ה. ונשתדל בקהילת הקודש להקפיד לדרוש בשלום כל האדם, ושלא יקדים אותנו לשלום שום אדם, ונרבה בימים אלו באהבת חינם ונזכה לישועה מרובה", כתב הרב פינטו באגרתו.

דוד ברגר, מוגש מטעם שובה ישראל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully